• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Solblekt urtavla med UV lampa?

Pelarn

Patek
2-Faktor
Tror han här har försökt, han hade dock klockan på sig under försöket;)
image.jpg
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
lipovskoy taget från wiki
"The effects of UV degradation on materials that require a long service life can be measured with accelerated exposure tests. With modern solar concentrator technologies, it is possible to simulate 63 years of natural UV radiation exposure on a test device in a single year.[1]"
 
lipovskoy taget från wiki
"The effects of UV degradation on materials that require a long service life can be measured with accelerated exposure tests. With modern solar concentrator technologies, it is possible to simulate 63 years of natural UV radiation exposure on a test device in a single year.[1]"
Damn! Jobbigt att vänta 1 år :) det får bli kaffemetoden istället.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Damn! Jobbigt att vänta 1 år :) det får bli kaffemetoden istället.
Väntar du två år får du riktigt vintage. 126 år... :)
Jag hade en fundering på att sätta upp min skx007 i solen i sommar. Det föll på att jag var "rädd" för att det skulle bli avbildningar från visarna på tavlan... Måste man köra den i windern varje dag blir det lite komplicerat...
 
Topp