• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Solida endlinks och svordommar.

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Försökte slänga på mitt stålband på min Longines ikväll i tron att det skulle gå på ett litet kick.. men jag hade fel.
Problemen jag påträffat är följande;
Lugsen är 22mm, springbaren är 23mm(minst) fullt hoptryckt dvs så måste jag först placera springbaren i det ena hålet och sedan komma från en vinkel med endlinken och bandet... MEN DEN ÄR JU SOLID vilket betyder att den MÅSTE komma rakt framifrån för att gå på lugsen... det är nånting jag missar men kan inte komma på vad... Någon med erfarenhet med samma i-lands problem?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag känner med dig jag hade omvänt problem när jag skulle få av stålarmbandet på min Orient Star :p

EDIT:// Men det gick tillslut efter att jag nästan slängt klockan i väggen ett par gånger
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Mätte precis bandstiften och dem är 23mm mellan yttre ringarna, bör vara 22mm för att passa bra på en klocka med 22mm luggar va?;)

Edit:
Klockan har visst 21mm mellan luggarna, kan det verkligen stämma? :D
 
Topp