Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Solida endlinks och svordommar.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Joakim Svensson, 29 januari 2014.

1. Joakim Svensson
    Trådstartare

Joakim Svensson Friends of KS

Från:
    Småland
    Försökte slänga på mitt stålband på min Longines ikväll i tron att det skulle gå på ett litet kick.. men jag hade fel.
    Problemen jag påträffat är följande;
    Lugsen är 22mm, springbaren är 23mm(minst) fullt hoptryckt dvs så måste jag först placera springbaren i det ena hålet och sedan komma från en vinkel med endlinken och bandet... MEN DEN ÄR JU SOLID vilket betyder att den MÅSTE komma rakt framifrån för att gå på lugsen... det är nånting jag missar men kan inte komma på vad... Någon med erfarenhet med samma i-lands problem?

2. Marhoi

Marhoi Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Du får investera i nya bars! ;)

3. Spindel

Spindel Biskop

Jag känner med dig jag hade omvänt problem när jag skulle få av stålarmbandet på min Orient Star :p

EDIT:// Men det gick tillslut efter att jag nästan slängt klockan i väggen ett par gånger

4. Joakim Svensson
    Trådstartare

Från:
    Småland
    Ett alternativ ja, men borde inte orginal vara 22mm?^^
    Hade klockan inne när ett annat band skulle på och då kanske de bytte bars av nån jävla anledning? :D

5. Joakim Svensson
    Trådstartare

Från:
    Småland
    Mätte precis bandstiften och dem är 23mm mellan yttre ringarna, bör vara 22mm för att passa bra på en klocka med 22mm luggar va?;)

Edit:
    Klockan har visst 21mm mellan luggarna, kan det verkligen stämma? :D

6. Spindel

Spindel Biskop

Nä det gör väl inte att de är lite större mellan ringarna då får man ju lite mer tryck som håller kvar dem mellan bandhornen eller? :bookworm:

7. Joakim Svensson
    Trådstartare

Från:
    Småland

Men man borde få in bandstiften mellan luggarna om stiftet är hoptryckt till max? Men som sagt, lug to lug var visst 21mm på Hydron.. Steinharten var 22mm men lika stora stift.. :banghead:

8. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Du får ta den till en klock affär i morgon, så fixar dom det .

9. Joakim Svensson
    Trådstartare

Från:
    Småland

Nja, jag går möjligtvis och köper 21mm stift imon... det borde funka ^^

Spindel gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield