• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Som ny i forumsvängen..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Som ny i forumsvängen eller kanske ny postare har jag lite reflektioner.. Jag har lurkat på gamla TTT och är även reggad på nya. Såg fram emot så mycket med allt som komma skulle så även här. Eller kanske jag skall säga, blev KS så mycket bättre? Är det inte bara samma som nya TTT? Känns lite så..
 

tradden

Omega
Angermanagement skrev:
Som ny i forumsvängen eller kanske ny postare har jag lite reflektioner.. Jag har lurkat på gamla TTT och är även reggad på nya. Såg fram emot så mycket med allt som komma skulle så även här. Eller kanske jag skall säga, blev KS så mycket bättre? Är det inte bara samma som nya TTT? Känns lite så..

Vilken trollpost. Jag är ny i klocksvängen och har fått väldigt många som hjälpt och svarat på frågor här på klocksnack. Inte alls samma känsla som det andra forumet. Det känns mest som antikprat nästan.

/t
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Angermanagement skrev:
Var inte meningen att framstå som så, det enda jag ville säga är att jag hade större förhoppningar på KS..
Vad hade du hoppats på?
Mer ur ett rent tekniskt perspektiv, eller ur ett innehållsperspektiv?

För att lindra lite av besvikelsen från dina ouppfyllda förhoppningar kan jag berätta att det kommer hända en hel del kul framöver.
Vi har bara börjat. :)
 
Angermanagement skrev:
Var inte meningen att framstå som så, det enda jag ville säga är att jag hade större förhoppningar på KS..

Där ser man, vad hade du förväntat dig då?, KS är ett helt nytt nischforum som efter ett par veckor har flera hundra medlemmar och redan nu är ett levande forum, rätt bra tycker jag iallafall....
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ganska roligt inlägg, då det är medlemmarna som "gör forumet". Det enda som behövs för ett bra forum, är en bra plattform och aktiva medlemmar. Både och finns. Därefter är det upp till medlemmarna att bidra till att forumet blir som man vill ha det.

Lägg upp en bra guide till hur ett mekaniskt urverk är uppbyggt, hur en äggklocka fungerar, eller bidra genom att skriva en lång post om Rolex historia.
Det är upp till dig att rikta forumet mot det du tycker är intressant. Forumets ansvariga är enligt mig enbart ansvariga för att se till att forumet fungerar rent tekniskt. Allt annat, som exempelvis träffar, tävlingar, utmaningar mm är enbart bonus.

Du ÄR forumet. Glöm inte det!
 

Ricrob

Patek
yonsson skrev:
Ganska roligt inlägg, då det är medlemmarna som "gör forumet". Det enda som behövs för ett bra forum, är en bra plattform och aktiva medlemmar. Både och finns. Därefter är det upp till medlemmarna att bidra till att forumet blir som man vill ha det.

Lägg upp en bra guide till hur ett mekaniskt urverk är uppbyggt, hur en äggklocka fungerar, eller bidra genom att skriva en lång post om Rolex historia.
Det är upp till dig att rikta forumet mot det du tycker är intressant. Forumets ansvariga är enligt mig enbart ansvariga för att se till att forumet fungerar rent tekniskt. Allt annat, som exempelvis träffar, tävlingar, utmaningar mm är enbart bonus.

Du ÄR forumet. Glöm inte det!
Där tog du orden ur min mun, mycket bra sagt! Om alla bara gnäller när de inte är 100% nöjda, då skulle det nog bli riktigt trevligt.. Inte!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
yonsson skrev:
Ganska roligt inlägg, då det är medlemmarna som "gör forumet". Det enda som behövs för ett bra forum, är en bra plattform och aktiva medlemmar. Både och finns. Därefter är det upp till medlemmarna att bidra till att forumet blir som man vill ha det.

Lägg upp en bra guide till hur ett mekaniskt urverk är uppbyggt, hur en äggklocka fungerar, eller bidra genom att skriva en lång post om Rolex historia.
Det är upp till dig att rikta forumet mot det du tycker är intressant. Forumets ansvariga är enligt mig enbart ansvariga för att se till att forumet fungerar rent tekniskt. Allt annat, som exempelvis träffar, tävlingar, utmaningar mm är enbart bonus.

Du ÄR forumet. Glöm inte det!

+1 Bra formulerat.
 
Måste vara jobbigt att sitta tyst på sin röv och vänta på att någon annan ska göra allt man vill och hoppas på. Frustrerande med alla som gör fel. Välkommen till forumet och tack för att du bidrar Angermanagement.
Pust, och jag som lovat mig själv att bara låta trollen flyta förbi.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Eric Jajjamensan P skrev:
Måste vara jobbigt att sitta tyst på sin röv och vänta på att någon annan ska göra allt man vill och hoppas på. Frustrerande med alla som gör fel. Välkommen till forumet och tack för att du bidrar Angermanagement.
Pust, och jag som lovat mig själv att bara låta trollen flyta förbi.
Skönt att du lever upp till din titel du fått här på forumet. ;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
XanderHook skrev:
Kan vi inte alla se till att leva upp till förväntningarna helt enkelt?
Bättre, roligare, mer informativt och insiktsfullt?
;)

Med de kloka orden så föreslår jag att vi låser den här tråden . Någon som tycker annorlunda? :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp