• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sommardäcken på! Det betyder att det är dags för en tur till bankfacket ...

David

Bödeln
3A92CC32-CAEB-4A75-944A-2957893FAD71-124-000000072687053D_zps6abef957.jpg
 

David

Bödeln
Lämnade vinterskrotet och fick med mig vad som avgjort får bli årets vårklocka.

130419-Box-1_zps62c59efb.jpg


Som julafton faktiskt, fast lite bättre, eftersom jag vet vad jag får.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker ni är för söta med era bankfack. Om man inte har flera 100-000kr liggandes i garderoben, så förstår jag inte riktigt vitsen. Man vill ju gulla med sina grejer, inte gömma de för sig själv.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Den där PAMEN ligger väl på dryga 100 000 ?
Förstår att man inte vill ha den hemma om man inte har kassaskåp.
 

Isodor

Audemars
Tycker den där pannan blir lite för plottrig imho, gillar när det är mer "clean", typ PAM372 eller PAM351. Den är fet iaf och skulle inte tacka nej :D
 

max

Dancing Queen
Jag tycker ni är för söta med era bankfack. Om man inte har flera 100-000kr liggandes i garderoben, så förstår jag inte riktigt vitsen. Man vill ju gilla med sina grejer, inte gömma de för sig själv.
Om du kollar igenom davids samling så är det ju ett gäng hundra tusen och det är kanske inte helt sunt att ha alla hemma och samtidigt posta bilder på forum. Så att minska värdet hemma utan att minska samlingen genom att förvara dem i bankfack är ju en väldigt bra lösning! Har man dessutom andra värdesaker så är det ju bra att skydda dem från stöld och brand på samma gång.
Självklart inget man behöver bry sig om när den totala samlingen inte överstiger 100k och man inte har andra värdepapper som behöver förvaras. Att slänga in fyra seiko i 3kkr-klassen vore det ju inte så stor vinst i :)
 

David

Bödeln
Har man dessutom andra värdesaker så är det ju bra att skydda dem från stöld och brand på samma gång.

Ungefär så tänkte jag när jag skaffade det, även om jag från början bara avsåg att lägga cert och andra papper där. Det har med tiden blivit naturligt att lägga undan allt som inte används för tillfället. Eftersom jag hellre köper klockor än försäkringar passar det mig ganska bra.
 

Ricrob

Patek
Den är så fin! Det var bara dina vänligt bedjande rådjursögon som fick mig att ge tillbaka den på Kim Hua.. ;)

En bild på sommarhjulen kunde du väl bjuda på också..?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Bankfacket är den bäst investerade tusenlapp jag vet. Att inte ha tillgång till sina värdesaker, ens om man skulle vilja, största delen av tiden och tydligt upplysa om det är den bästa försäkringen för en kanske inte helt okänd klockapa som jag. Det ekonomiska värdet av de saker jag äger är inte försumbart, men mycket mycket mindre än den risk eller det obehag jag riskerar att utsätta mig själv eller framförallt närstående för om jag skulle ha prylar, om än i ett kassaskåp, hemma istället; då räknar jag nämligen kallt med att det en dag står en gentleman med en Makarov i min hall som med våld eller hot om våld kommer att övertyga mig om att skänka honom lite härliga klockor. Nu kan vederbörande på sin höjd få mina växelpengar, en rackig Seiko och en tjock-TV.
 

David

Bödeln
Den är så fin! Det var bara dina vänligt bedjande rådjursögon som fick mig att ge tillbaka den på Kim Hua..

Ja, hur jag skulle kunna plocka av dig den på något annat sätt vet jag inte. :)

En bild på sommarhjulen kunde du väl bjuda på också..?

Kanske efter första tvätten. Hjulen som sådana är inte särskilt intressanta, det är vad de representerar (det faktum att vinterväglaget är borta och att solen tittat fram till att börja med) som piggar upp.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Bankfacket är den bäst investerade tusenlapp jag vet. Att inte ha tillgång till sina värdesaker, ens om man skulle vilja, största delen av tiden och tydligt upplysa om det är den bästa försäkringen för en kanske inte helt okänd klockapa som jag. Det ekonomiska värdet av de saker jag äger är inte försumbart, men mycket mycket mindre än den risk eller det obehag jag riskerar att utsätta mig själv eller framförallt närstående för om jag skulle ha prylar, om än i ett kassaskåp, hemma istället; då räknar jag nämligen kallt med att det en dag står en gentleman med en Makarov i min hall som med våld eller hot om våld kommer att övertyga mig om att skänka honom lite härliga klockor. Nu kan vederbörande på sin höjd få mina växelpengar, en rackig Seiko och en tjock-TV.
Bankfack är tråkigt men klokt. Att ha en dyr klocka hemma är nödvändigtvis inte tokigare än många andra men att ha många dyra dinkor hemma är som att be om hembesök. Nu är inte alla lika mycket kändis som Singular men minns bara vad som hände en halvkänd forumprofil på TTT för något år sedan. Jag skulle inte bli förvånad om de tjuvarna hittat honom via internet.

Grym Panna btw David. :)
 
C

Crowolf

Guest
Bankfacket är den bäst investerade tusenlapp jag vet. Att inte ha tillgång till sina värdesaker, ens om man skulle vilja, största delen av tiden och tydligt upplysa om det är den bästa försäkringen för en kanske inte helt okänd klockapa som jag. Det ekonomiska värdet av de saker jag äger är inte försumbart, men mycket mycket mindre än den risk eller det obehag jag riskerar att utsätta mig själv eller framförallt närstående för om jag skulle ha prylar, om än i ett kassaskåp, hemma istället; då räknar jag nämligen kallt med att det en dag står en gentleman med en Makarov i min hall som med våld eller hot om våld kommer att övertyga mig om att skänka honom lite härliga klockor. Nu kan vederbörande på sin höjd få mina växelpengar, en rackig Seiko och en tjock-TV.

Tjock-TV.... :D :D
 
Topp