• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sommardykare för under 8k?

elmaco

Omega
Tack för alla svar. Jag tror att jag måste specificera mig lite mer. Jag är ute efter en dykarklocka, gärna vattentät till 300m +. Den kan absolut vara begagnad. Den är gärna ha en annan färg än blå. Jag letar inte efter en klocka i prisklassen 0-3000, snarare 6000-8000. Dvs Orient, standard seiko osv går bort, har redan dessa klockor eller motsvarande.

Topförslagen just nu känns som squale 1521. Grön combat sub utan siffror eller nån riktigt fet typ 1000m dykare. Skulle någon sitta på en skx031 så kan jag köpa en billigare klocka dock!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Combat sub är ingen höjdare jämfört med de andra som nämnts. Snygg javisst men inte alls lika bra byggkvalité. Trist vridning och rasslig länk, riktigt skön krona dock
 

Freddie L

Panerai
Seiko Shogun borde ju gå att fås begagnad inom budget? Det är en klocka jag skulle titta på om jag hade ditt behov.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Sommaren är för kort för att bära små mesiga dykare.

Seiko Tonfisk som redan nämnts eller...

WP_20160421_14_05_17_Pro (2).jpg


Orients lilla skogsklocka Sat Diver.
 
Topp