• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sommarinspiration - Den orangea tråden

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Nu börjar det äntligen närma sig sommaren, shorts och flippisar fram! Sommaren är väl verkligen dykarnas (läs; badklockornas) årstid, av förklarliga skäl här i kalla Sverige. En vanligt återkommande färg bland dykare är utan tvekan orange. Det här är för dig RicVin och alla andra färgglada filurer ;) Detta kanske kan bli en hyllnings- och inspirationstråd, där jag tänker att man kan posta sina klockbilder med orangea inslag. Visa upp era salta dinkor med sommarskruden på, helt enkelt!

Jag börja med, en för mig, ny kombo… Köksbordet i Spånga får agera sommarbrygga...





 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Härligt! Jag e med på noterna! Beställde ett svart Bradystrap m orange söm till denna igår. Deras oranga Strap finns inte i 20mm skit!! Och ngt orange Isofrane verkar jag inte få fatt i..
1A27D0A0-DCE8-486F-B21A-F65C70AB3516-798-000000DA3DE815F8_zps43f21327.jpg
 

Johanw

Cartier
Orient Mako XL är väl det mest orange man har i lådan. Har helt oranget band också men detta passar bättre medan man väntar på solbrännan. Såg nu att den ser verkligen XL ut, eller så får jag börja träna handlederna mer på gymmet.

IMG_0191.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Lite orange finns det allt i denna och mer lär det bli. Har även ett orange armband (icke de klockrelaterade) och perfekt färg på sommaren :)

null_zpsfa6bce65.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag fick inte tag på en orange så det blev en gul :(
Men perfekt sommarklocka, soldriven och radiostyrd :) Bara att tuta och köra och den går alltid exakt på sekunden.

 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Orange! Taget idag. Varit ute och fiskat hela dagen med Magnus(Sthlm). Sjukt fint väder men bara en gädda.

67F893C2-F5C0-4341-80CD-3C3FF6E4F709-8083-000007015B031484_zpsb4616c30.jpg

Riktigt klassiskt fin i orange :) Gillar de polerade mittlänkarna, det är lite finare än de borstade på min (som dock inte är fula på något sätt). En gädda är väl inte fy skam ändå!
 
Topp