• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sommarklocka Sinn...vilken är snyggast?

Oddset

Cartier
Har ett helt gäng nato som jag vill lufta i sommar och behöver en ny beater. Sinn 556 har många plus, men den stora frågan är vilken tavla man ska satsa på?

Aq30J6H.jpg


Bilden lånad och det är Zulu på bilden
 

Ricrob

Patek
De var nästan lika sjukt tråkiga båda två men skulle jag åka på att välja, så hade det blivit den tråkigaste utan siffror.
 

Lage

Omega
Jag föreslår den utan siffror. Med siffror (och visarna) ser den ut som en enklare kopia av en IWC Mark XVI.
 

max

Dancing Queen
U-serien är grym, men har lovat mig själv att aldrig mer handla en klocka som är större än 42 mm... (tunna handleder)
...dendär är 37mm så det skall nog inte vara någon fara :D
Dock är det bara 18mm-band och så är klockan 14,5mm hög så jag vette tusan...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte vad den heter men det finns en variant med rött,grönt,gult och lite mer. Värsta reggae varianten. Den borde passa på sommaren! Jäkligt värmetålig ska den vara också..:)
 

fredtiger

Cartier
Sinn EZM3 är en riktigt fin klocka, ligger en ute på blocket just nu. Ingen aning om vem säljaren är, men gillar klockan.
 

fredtiger

Cartier
Vet inte vad den heter men det finns en variant med rött,grönt,gult och lite mer. Värsta reggae varianten. Den borde passa på sommaren! Jäkligt värmetålig ska den vara också..:)

Det låter som Sinn EZM 7? Kan tyvärr inte länka bild från mobilen, men den är färgglad! Vill minnas att den utvecklad för brandmän/rökdyk ing. Cool och udda sommarklocka!
 

carlanton

Audemars
Sant. Skulle vara om man föredrar f2f affär. Går kanske även att pruta. Begagnade i bra skick brukar ligga runt 10 000kr på chrono24, vad de går för vet jag inte.

Du kan beställa den direkt från sinn.de för 1400 euro på gummi. Jag tror att de EZM 3 som såldes på gamla TTT gick för 7-8, men jag är lite osäker. Jag klämde på den i Sundbyberg (tror de säljer den för närmare 20k...) för några månader sedan. Länken är kass, men annars är klockan okej. Lite tråkig finish eftersom att den är helt blästrad.

Skulle jag köpa en toolklocka i den prisklassen skulle jag köpa Seiko Tuna.
 

F-L-P

Panerai
Hade en EZM3 tidigare och dom var riktigt fina. kul med destro och saltpatron. bra på gummi och nato. länken är som sagt lite trist men fyller sitt syfte.

Rolig dykare för en ok peng och rimlig storlek på 40mm.

av de efterfrågade skulle jag gått på utan siffror, men gillade max vita mer.

dagensdinka.jpg
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Hade en 756 förut med 3-6-9-12 tavla.
Gillade att ha lite hållpunkter på tavlan, så jag röstar för den högra varianten.
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Som flera andra förespråkar jag Ezm3! Grym klocka som jag ångrar att jag sålde.
Sinn1.jpg
 

Rber

Audemars
2-Faktor
To the left to the left. Har dock aldrig klämt på en Sinn :( EZM3 ser go ut ockå!
 

Geparden

Audemars
En stor skillnad som inte framgår riktigt på bilden är att tavlan med siffror är matt medan den "rena" är högblank, något som i mitt tycke gör den senare mer mångsidig. Funkar super med en massa olika Natos men blir även riktigt dressad på läder.
Hojta till om du vill se min mannekänga :snaphappy:
 

Rivalen

Rolex
Den till vänster, men det finns ju att välja på...

Max, jag blev osäker - har du den på något slags vitt gummi? Har du fler bilder - den är en påtaglig tuffing!

Carlatan, vilken snygging! Ar? Är det gas i den? För det står väl inte för Antireflective eller vad det heter?

Ein Sinn ist kein Unsinn!:cool:
 

Oddset

Cartier
En stor skillnad som inte framgår riktigt på bilden är att tavlan med siffror är matt medan den "rena" är högblank, något som i mitt tycke gör den senare mer mångsidig. Funkar super med en massa olika Natos men blir även riktigt dressad på läder.

Hojta till om du vill se min mannekänga :snaphappy:

Hojtar :)
 
Jag gillar den med nuffror bättre, men dom är för små, kolla 856 tror jag dom heter eller 656 som är runt 40mm tror jag. Annars är ju som flera resan sagt EZM3an 'as tool as they come'...

Men mitt personliga val av Sinn skulle vara UX...
 

max

Dancing Queen
Max, jag blev osäker - har du den på något slags vitt gummi? Har du fler bilder - den är en påtaglig tuffing!
Ledsen att jag var otydlig, det är inte min klocka och tyvärr är det dels extremt svårt att få tag på den ( såg dock att sinn australien verkar ha någon inne: http://www.sinnwatches.com.au/content/u200-w ).
Kostar som du ser runt 20papp vilket jag kan tycka är lite i överkant dock är det någon jubileumspryl och ligger på ungefär samma beggade, om man hittar någon beggad de verkar inte direkt vanliga :)
 
Topp