Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Sommarnyhet - Komprimerad paketöppning

Diskussion i 'Diskussion' startad av JL72, 17 maj 2013.

1. JL72
    Trådstartare

JL72 Bonde

Från:
    Dalarna
    Jag har varit i behov av en ny beater sedan jag förra sommaren tröttnade på min gamla Jacques Lemans London. Långt avstånd mellan bandhornskant och bandstift gör att det mycket obekväma originalbandet inte kan bytas ut med mindre än att resultatet ser ut som kattskit.

Efter att ha velat fram och tillbaka länge har jag inte bara bestämt mig utan också inhandlat och erhållit min nya beater. En ny upplevelse, då normaltillståndet för mig är att jag kommer överens med mig själv om en budget som jag sedan övertrasserar å det grövsta. I detta fall utgick jag från en budget på fem tusen och slutade på en niohundring. Inte illa pinkat av en trähäst!

5,2 cm ren kärlek - Casio G-Shock G-8900A-7ER

Hobbysnickarens bästa vän? Krävs nu bara lite solbränna på min arma lekamen så sitter den som en smäck - eller kanske snarare som en dinka?

/Johan

2. gruby

gruby Friends of KS

Grattis! Jag har också funderat på en G-shock och de ska vara vita!

3. JL72
    Trådstartare

JL72 Bonde

Från:
    Dalarna
    Tack! Känns småttigt med tanke på dagens övriga paketöppningar med Subbar, GMT:ar och PO:ar, men jag är riktigt nöjd. Min första plastklocka sedan det glada 80-talets Swatch. Bekväm som attan och förhoppningsvis lika stryktålig som den förefaller vara.

4. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Alltid kul med paketöppning! Cool klocka!

5. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Coolt med vitt!

6. JL72
    Trådstartare

JL72 Bonde

Från:
    Dalarna
    Tack. Ja, ju närmare sommaren kommer desto mer lockar vitt, eller åtminstone ljus tavla. Budgeten just nu medger inte en Yachtmaster, men en sådan ligger rätt högt på önskelistan. Har funderat en del på Longines Hydroconquest med silvrig tavla (det närmaste hommage/kopia man kommer Yachtmaster), men inte slagit till ännu. Det är ju trots allt bara en kopia (om nu Rolex var först)? Kanske Yachtmastern rent av är en efterapning av Hydroconquesten (the horror) :nailbiting: Någon påläst som som vet om Longines med sin L36714766 kom före eller Rolex Yachtmaster i stål/vitguld?

7. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Perfekt nu till sommaren! Grattis :)

8. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    snygg sommar beater!

Mårtenssons ur Brookfield