• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sommarpresent

Tjenare!
Ja som rubriken lyder så är det en sommar present som skall inhandlas, nä vänta lite nu... TVÅ sommar presenter skall det vara :D Tänker belöna mig själv med en dressare samt en dykare eller flygare.
De klockor jag kikat lite på är följande:
Seiko KS hi-beat:
seikokshibeat.JPG

Omega Seamaster 30:
omega seamaster.jpg


Seiko SKX007
skx007.jpg

Seiko (sumo) SBDC031/001
sumo.jpg


Flygare har jag inte riktigt hittat någon som jag är förtjust i ännu så kom med förslag :p

Kriterier kring de olika klockorna är:
Dressare: Ljus tavla, stålboett, datum, inte mindre än 35mm.
Dykare: Svart tavla, svart bezel, datum.
Flygare: Inga speciella kriterier

maxkostnad är 5k/ur. hoppas någon där ute har lite bra åsikter/tips.
Nytt eller begagnat spelar ingen roll
Tack på förhand

// Tiden :oldman:
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Eller satsa på en begagnad vostok för ca 500:- o köp en dykare för 10k. Blir nog roligare. Eller köp ett ur för 15k.
image.jpeg
 
Varför välja? Köp alla tre. Ett alternativ (samtliga bilder fett snodda btw) som borde hålla dig inom budget är:
Dress: Orient Bambino
ER24005W-2.jpg


Dykare: Moddad Vostok
907aafd32ca98fa1951c70fb0086837e.jpg

Pilot: Citizen Nighthawk
6d413425035659c263a00110aefe6a08.jpg


Dessa 3 borde du kunna hitta för sammanlagt under 5000 spänn.
 

durutti

Cartier
Mitt tips är att botanisera lite bland flieger klockor från Stowa.
Här exempel på lite dressigare Ikarus med förföriskt fint skimrande rodium-belagd tavla. Tavlan kan skifta från ljusgrått till mörkt stål-grått beroende på ljusförhållanden. Kupat AR- behandlat safirglas. ETA verk. Bra "tryck" i ljusmassan. Vettigt prissatt med vettiga mått både på höjden och bredden.
ikarus5.jpg
 
Senast ändrad:
Fått mycket bra och intressant tips, snubblade in på lite panda dials ikväll nu när jag kikade igenom forumet lite noggrannare, fastnade för en Seiko 6138-8020
image.jpeg


Vet inte vilken kategori den kvalar in i men har kommit överens med mig själv att det är chrono jag skall ha och dessvärre inte en liknande som @natovintage tipsade om! vad tror ni? sen är ju panda lite snyggare än en-färgat oxå ;)
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Fått mycket bra och intressant tips, snubblade in på lite panda dials ikväll nu när jag kikade igenom forumet lite noggrannare, fastnade för en Seiko 6138-8020
image.jpeg


Vet inte vilken kategori den kvalar in i men har kommit överens med mig själv att det är chrono jag skall ha och dessvärre inte en liknande som @natovintage tipsade om! vad tror ni? sen är ju panda lite snyggare än en-färgat oxå ;)
Hittar du den pandan i bra skick så kbk! Men du får jaga ;)
 
Dåså, dykare är kirrat, det blev en skx007. är lite sugen på en vintagedress nu.. känner att en patinerad skönhet på läder skulle sitta fint :D har ni några förslag?
 
Topp