• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sommarskrud - min första "hemmamodd"

HolyCrap

Omega
Så trodde man att sommaren äntligen hade kommit, och det hade den väl i och för sig innan den övergav oss igen, och då är det ju dags att byta till sommarkläder. Och när man själv gör det så är det väl inte mer än rätt att ens trogna armburna vän också gör det eller hur? Så inspirerad av KS och med lite råd i bagaget shoppades det efter sommarutstyrsel.

Och så, igår, kom ett brev på posten och glädjen var stor. Med en nybörjares försiktighet och skräckblandad förtjusning gav jag mig på ett avkläda uret sin allrounddräkt till förmån för något mer säsongsanpassat. Och vad, kan man fråga sig, blev det då?

Jo, på en dykare hör naturligtvis ett Zulu!

mVPRmYB.jpg


Och när vi ändå håller på så kommer här #2, ett femrings-Zulu, som på mina smala handleder visar sig vara gigantiskt. Och, åtminstone i mina ögon, vansinnigt coolt!

5u90pK7.jpg



Ber om ursäkt för de lågkvalitativa mobilbilderna.

/P
 

M.U

Rolex
Kul! Jag hade tänkt att göra desamma snart :)

Tycker inte zulut ser för stort ut alls!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Provade att släng på Nato som sommarklader på min klocka i början på veckan, men tycker det är väldigt få klockor det ser bra ut på. Gillar hur mjukt och skönt det känns, så frågan är vad som är bäst? Snyggt eller skönt.
Länk är det snyggaste på BB.
 

jabla

Sarlacc
Provade att släng på Nato som sommarklader på min klocka i början på veckan, men tycker det är väldigt få klockor det ser bra ut på. Gillar hur mjukt och skönt det känns, så frågan är vad som är bäst? Snyggt eller skönt.
Tycker klockan kommer för högt upp på ett Nato, skönt och snyggt kombineras i gummiband. :)
 

HolyCrap

Omega
Sommarkläder:

image.jpg
image.jpg
image.jpg


Men länk vinner alla gånger i veckan!
image.jpg


I Stockholm är det däremot inte sommar längre. Winter is coming...

Sant på båda punkterna egentligen. Jag är själv främst en länkperson. Stål är både snyggast och känns bäst.
Men kan ändå inte låta bli att gilla den lite mera lediga och vardagliga känslan hos Nato/Zulu, och det är rätt skönt.

Om bara sommaren hade varat lite längre...

En annan poäng för min del är att när jag kör kortärmat (igen, sommar...) så skrapar länken lätt emot skrivbord och repar sig.

/P
 

jandan

Panerai
Certinan såg trevlig ut på det blå bandet! Annars är länken till den riktigt bra, men kombon med det blå bandet var snyggt!!
 
Topp