Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Sommartid jämt!?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av 80s, 28 mars 2016.

1. 80s
    Trådstartare

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Vad är egentligen motståndet till att ha sommartid jämt? Gammal förlegad tradtion som inte längre fyller funktion, bara strul med barn/gamla/personligen med för den delen, djur, ja ingen mår bra av detta trams. Hur länge ska det dröja innan någon tar tag i det?

MaziK, Jonte73, jarrebarre99 och 1 annan gillar detta.
  2. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    It's the hard knock life! Fick ställa om micron manuellt.

joF, krämbulle, tim ur länk och 6 andra gillar detta.
  3. hedbrg

hedbrg Borgare

Ska de va nått jämt så ska de väl ändå va normaltiden #vinterftw

4. Chuck

Chuck Friends of KS

Har inte Putin styrt upp detta skitet än??

Jolly och joca gillar detta.
  5. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Spelar väl ingen roll? Ungdomarna vänder ju på dygnet ändå? Lika bra å vända på hela skiten.

vonbahr och Jolly gillar detta.
  6. Rey

Rey Stadsbo

Från:
    Uppsala
    Island kör på sommartid året runt ;) tycker vi borde ta efter!

Chuck gillar detta.
  7. M.U

M.U Biskop

Är det verkligen så krångligt att ställa om klockan två gånger om året? Detta är ändå en klockentusiast sida, vi ställer om klockor dagligen...

Rasmus Andersson, Jimpa och DanneS gillar detta.
  8. Rey

Rey Stadsbo

Från:
    Uppsala
    För mig handlar det inte om krångligheten, det handlar om att det är psykiskt påfrestande att solen går ner innan kl 14 istället för 15 i den mörkaste vintern..

9. M.U

M.U Biskop

känner inte till detta... jag går i ide ;) nä men självklart, dock tycker jag det är jävligt gött när man har sol till 18 istället för 17 på våren ;)

10. Rey

Rey Stadsbo

Från:
    Uppsala
    Haha men du har ju "18" hela tiden om du ständigt har sommartid? Dvs. Längre kvällar men lite mörkare morgnar!

11. CCB

CCB Friends of KS

Från:
    Helsingborg
    När solen går ned 13:45 så förstår jag att vi har sommar-/vintertid. Men annars kan det egentligen vara i min mening. Vi alla vet ju att Sverige är ett deprimerande land 3-4 månader per år, så gillar man inte detta så bor man i fel land.

12. jarrebarre99

jarrebarre99 Biskop

Från:
    GBG
    Full support från mig. Lägg ner skiten bara:)

80s gillar detta.
  13. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Ställa om tiden är väl det minsta problemet. Men barnen och jag själv tar stryk. Går upp kl.05.00 och imorse ja då var det 04,00 (vintertid). Det kommer ta några dagar att komma in i det och bli människa igen... tycker helt klar vi ska lägga ner det där tramset :)

Smulan, Jonte73 och 80s gillar detta.
  14. Starship

Starship Stadsbo

Jag röstar också för ständig sommartid.

15. Per

Per Björklövens finest

Vi har ständig sommartid i Dubai. Klart trevligt att det blev sommartid i Sverige så tidsskillnaden blev mindre. :)

Känns verkligen inte som att det skulle bli kaos av att skippa vintertiden. Är ändå mörkt större delen av dygnet..

16. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Ja tack.

17. Hugii

Hugii Biskop

Sommartid jämt? Jag har inget emot det, gärna ca 30C i skuggan också, året runt :)

18. Smulan

Smulan Biskop

Från:
    Stadsholmen
    Alltid normaltid. Bättre att få lite ljus tidigare på morgonen om vinterhalvåret.

19. X-san

X-san Bonde

Från:
    Månen
    Sommartid året om ftw. :)

20. Kattvakt

Kattvakt Bonde

Ställa om klockan?? En riktig klockentusiast har väl så klart dubbla uppsättningar klockor, för både sommar- och normaltid.;)