• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sommartid jämt!?

  • Trådstartare Deleted member 1265
  • Start datum
D

Deleted member 1265

Guest
Vad är egentligen motståndet till att ha sommartid jämt? Gammal förlegad tradtion som inte längre fyller funktion, bara strul med barn/gamla/personligen med för den delen, djur, ja ingen mår bra av detta trams. Hur länge ska det dröja innan någon tar tag i det?
 

Rey

Rolex
Är det verkligen så krångligt att ställa om klockan två gånger om året? Detta är ändå en klockentusiast sida, vi ställer om klockor dagligen...

För mig handlar det inte om krångligheten, det handlar om att det är psykiskt påfrestande att solen går ner innan kl 14 istället för 15 i den mörkaste vintern..
 

M.U

Rolex
För mig handlar det inte om krångligheten, det handlar om att det är psykiskt påfrestande att solen går ner innan kl 14 istället för 15 i den mörkaste vintern..
känner inte till detta... jag går i ide ;) nä men självklart, dock tycker jag det är jävligt gött när man har sol till 18 istället för 17 på våren ;)
 

Rey

Rolex
Haha men du har ju "18" hela tiden om du ständigt har sommartid? Dvs. Längre kvällar men lite mörkare morgnar!
 

CCB

Cartier
2-Faktor
När solen går ned 13:45 så förstår jag att vi har sommar-/vintertid. Men annars kan det egentligen vara i min mening. Vi alla vet ju att Sverige är ett deprimerande land 3-4 månader per år, så gillar man inte detta så bor man i fel land.
 

16610

Patek
2-Faktor
Ställa om tiden är väl det minsta problemet. Men barnen och jag själv tar stryk. Går upp kl.05.00 och imorse ja då var det 04,00 (vintertid). Det kommer ta några dagar att komma in i det och bli människa igen... tycker helt klar vi ska lägga ner det där tramset :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vi har ständig sommartid i Dubai. Klart trevligt att det blev sommartid i Sverige så tidsskillnaden blev mindre. :)

Känns verkligen inte som att det skulle bli kaos av att skippa vintertiden. Är ändå mörkt större delen av dygnet..
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Ställa om klockan?? En riktig klockentusiast har väl så klart dubbla uppsättningar klockor, för både sommar- och normaltid.;)
 
Topp