• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sommartid!

xTZ

Cartier
Missa inte att ställa om till sommartid inatt kl 02:00.
Klockan ska alltså fram 1h (02->03) 27e mars.

Kom på det själv precis och ska med ett flyg imorgon så hade kunnat bli jobbigt!
Ha en fortsatt trevlig påsk alla! :)
Edit. Obligatorisk bild passande då klockan ställs om! ;)
1459031397204940561887.jpg
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Missa inte att ställa om till sommartid inatt kl 02:00.
Klockan ska alltså fram 1h (02->03) 27e mars.

Kom på det själv precis och ska med ett flyg imorgon så hade kunnat bli jobbigt!
Ha en fortsatt trevlig påsk alla! :)
Edit. Obligatorisk bild passande då klockan ställs om! ;)
1459031397204940561887.jpg

Tackar! Ska köra dottern till flyget i gryningen så det där sög ju att höra..
 

Man

Rolex
Även jag skulle ställa om min Oris Aquis date igår. Man vrider lite för att skruven ska fjädra ut, men så fjädrar skruven ut ännu längre och blir helt lös! :eek:
Och något senare stannade klockan. Känns som att jag fått tag i ett måndagsexemplar... Det är inte länge sedan jag hade den inne på garantireparation för att gångreserven var ca 4 timmar. Då bytte de automatdelen (som det står på kvittot) och jag var av med klockan i nästan 6 veckor... Ser inte fram emot att lämna in den igen... Suck. :(
 

xTZ

Cartier
Även jag skulle ställa om min Oris Aquis date igår. Man vrider lite för att skruven ska fjädra ut, men så fjädrar skruven ut ännu längre och blir helt lös! :eek:
Och något senare stannade klockan. Känns som att jag fått tag i ett måndagsexemplar... Det är inte länge sedan jag hade den inne på garantireparation för att gångreserven var ca 4 timmar. Då bytte de automatdelen (som det står på kvittot) och jag var av med klockan i nästan 6 veckor... Ser inte fram emot att lämna in den igen... Suck. :(
Fan vad tråkigt att höra! Hoppas det är något lättfixat!!
 
  • Like
Reactions: Man

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Gillar att gå upp tidigt så mig gör det nada att vi får sova 1 timme mindre faktiskt, däremot så suger det att ställa om alla klockor till sommartid för oss som äger mer än en klocka :D:p:shifty::nailbiting:!!!

dsc_4466-jpg.229403
dsc_4477-jpg.229405
dsc_4489-jpg.229406
dsc_4533-jpg.229408
 
Senast ändrad:

Gimbal

Omega
Det är bara på dom simplare/enklare modellerna som man behöver ställa om tiden själv. Har man en avancerad klocka som en Casio så behöver man inte hålla reda på sånt. Den ställer tiden själv :)

muddy.jpg
Kan bara instämma. På min Lineage gick minutvisaren ett varv strax efter klockan 2.00 och på min Oceanus gled bara timvisaren fram en timma.
 
Om man tycker det är lite extra njutningsfullt att vara klockintresserad (kan inte än kalla mig nörd än med gott samvete när man ser kunskapen i detta forum) har man för få klocka då?
 

16610

Patek
2-Faktor
Blir mest stressad över att barnen inte förstår att vi byt till sommartid. Men visst, de blir ljusare på kvällen vilket jag inte har nytta av :)
 
Topp