• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sonens julklapp har stannat..

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hmm... Inte ofta om ens någonsin jag startat en tråd här.
Hoppas någon kan hjälpa mig ändå..
Köpte denna Arsenal till äldsta sonen i julklapp. Mer för att han är Arsenal fan än vintage fan.
Men han älskar den och har burit den varje dag sedan jul.
Men nu har den hakat upp sig. Känns liksom som att den fastnat i uppdraget. Kronan fjädrar lite tillbaka när man vrider den. Är det ngn fjäder som gått av eller fastnat tro?
Några tips? Kan man pilla på något själv ifall det fastnat någonstans eller är det urmakare som gäller?
IMG_4982.JPG
 
Tycker de ser fuffens ut vid uppdragningshjulet, som om de kommit in vatten och då i värsta fall har de börjat rosta.
Svårt att säga från en bild dock
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hmm... Inte ofta om ens någonsin jag startat en tråd här.
Hoppas någon kan hjälpa mig ändå..
Köpte denna Arsenal till äldsta sonen i julklapp. Mer för att han är Arsenal fan än vintage fan.
Men han älskar den och har burit den varje dag sedan jul.
Men nu har den hakat upp sig. Känns liksom som att den fastnat i uppdraget. Kronan fjädrar lite tillbaka när man vrider den. Är det ngn fjäder som gått av eller fastnat tro?
Några tips? Kan man pilla på något själv ifall det fastnat någonstans eller är det urmakare som gäller?
IMG_4982.JPG
Låter dom den är fullt uppdragen. Ta en tandpetare och putta igång balansen. Eller att du lägger klockan platt på bordet och vrider den snabbt fram och tillbaka. Får inte detta igång uret är något fel på riktigt. Låter i vilket fall som att den behöver service men det är inte alltid ekonomiskt försvarbart.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Låter dom den är fullt uppdragen. Ta en tandpetare och putta igång balansen. Eller att du lägger klockan platt på bordet och vrider den snabbt fram och tillbaka. Får inte detta igång uret är något fel på riktigt. Låter i vilket fall som att den behöver service men det är inte alltid ekonomiskt försvarbart.
Stort tack!! Tandpetarpet gjorde susen!!! :) Gav 300:- för klockan har jag för mig...så man kanske bör minimera servicekostnaden ...:)
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Stort tack!! Tandpetarpet gjorde susen!!! :) Gav 300:- för klockan har jag för mig...så man kanske bör minimera servicekostnaden ...:)
Kul att den kom igång! Betänk att affektionsvärdet för sonen tycks vida överstiga 300:- :) Någon av pularna på forumet kan säkert ge den en överhalning för en rimlig slant.

Edit: Och bild på framsidan, tack! ;)
 
  • Like
Reactions: JLW

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul att den kom igång! Betänk att affektionsvärdet för sonen tycks vida överstiga 300:- :) Någon av pularna på forumet kan säkert ge den en överhalning för en rimlig slant.

Edit: Och bild på framsidan, tack! ;)

Det har du rätt i. Skulle den få allvarligare hicka så får det bli så.
Här kommer en bild på en sliten liten skönhet. I alla fall om man hejjar på Arsenal ...:)
IMG_5011.JPG
 
Topp