• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sopranosfans - se hit!!

Owaysis

Cartier
Hej KS,

jag är ett stort fan av tv-serien The Sopranos och jag vill gärna anta att det finns andra medlemmar här som också gillar serien. Därför tänkte jag dela med mig utav en artikel som jag stötte på nyligen.

Det är en artikel och intervju med Federico Castelluccio, för er som inte känner igen namnet så är det alltså han som spelar Furio Giunta i The Sopranos. Artikeln är från 2003 och går igenom en del saker men det som gör den intressant för mig och kanske även er (och anledningen till att jag postar den på KS) är för att "Furio" snackar en hel del om klockor och om hur han bland annat övertalade rekvisitaansvarige på Sopranos att få använda en Zenith El Primero Rainbow på serien. Han nämner också att han fick en graverad guldklocka av James Gandolfini.

Lite rolig eftermiddagsläsning helt enkelt!

Artikeln: http://watchtime.at/archive/wt_2003_02/WT_2003_02_the_sopranos_beyond_furio.pdf
 

Owaysis

Cartier
Jag gillar klockvalen generellt i den serien. Känns genuint mafioso:)

Ja verkligen, speciellt Tonys Day-Date i helguld

Sopranos_rolex.jpg
 
D

Deleted member 1265

Guest
Älskar Sopranos.
När han köpt den guldfärgade Cayenne´n till frun (förvisso inte så stekig nu men då var den rätt sjyyst)
(nasalt) Its the turbo...
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Min favvo!
Har nog sett alla avsnitt 5 gånger..
Är fortfarande sugen på en Kobold seal därför!
 

Owaysis

Cartier
Min favvo!
Har nog sett alla avsnitt 5 gånger..
Är fortfarande sugen på en Kobold seal därför!

Gött att höra att jag inte är den enda som är en rejäl Sopranostorsk, jag har nog också sett varenda avsnitt minst 5 ggr och när det gäller just säsong 3 så har jag nog sett alla avsnitt 10 ggr. Jag kan inte tröttna på det helt enkelt :)

Ja, jag gillar egentligen inte klockan jättemkt men just för den kopplingen med JG så hade jag riktigt gärna velat ha en..
james_gandolfini_kobold_watch_3.jpg
 
  • Like
Reactions: Ako

JCE

Cartier
Gött att höra att jag inte är den enda som är en rejäl Sopranostorsk, jag har nog också sett varenda avsnitt minst 5 ggr och när det gäller just säsong 3 så har jag nog sett alla avsnitt 10 ggr. Jag kan inte tröttna på det helt enkelt :)

Ja, jag gillar egentligen inte klockan jättemkt men just för den kopplingen med JG så hade jag riktigt gärna velat ha en..
james_gandolfini_kobold_watch_3.jpg

Rolig story bakom denna bild. Om jag minns rätt blev den så av en slump då Mike Kobold gick förbi och jävlades med James som visade mittfingret åt Mike och fotografen knäppte en bild.
 
Topp