• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sover du med eran klocka!? Eller vad har ni för kvällsrutin!?

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Vet inte om det redan finns en sådan tråd men skitsamma! Sover ni med er baby eller vad gör ni med den varje kväll? Samma rutin varje kväll? Eller olika från dag till dag!?
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Jag hade en Breitling Aerospace i titan och de va inga problem med att sova i den. Nu har jag en Breitling på hela 173g, de klarar jag inte mer...
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Det gjorde jag inte förrän jag köpte in en SKX007 som jag satte på NATO. Nu sovs det med den på ca 50% av tiden.

Annars plockas morgondagens klocka ur snurran, tid och skick kontrolleras, läggs på nattduksbordet.
 
Hatar att somna med klockan då länken/lädret spänner något fruktansvärt när man vaknar. Värst är det utomlands när man somnar med klockan på fyllan. När man vaknar känns det storleksmässigt som att man spänt klockan på låret.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Hatar att somna med klockan då länken/lädret spänner något fruktansvärt när man vaknar. Värst är det utomlands när man somnar med klockan på fyllan. När man vaknar känns det storleksmässigt som att man spänt klockan på låret.
Har somnat med klockan på i Danmark, ingen större skillnad mot Malmö! ;)

Jag har faktiskt börjat ta v mig klockan på natten, innan hade jag den på mig dygnet runt. Fick dock fula märken på handleden. Så på natten förtjänar handleden att vila sig :)
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Har ni någon speciellt ställe eller så ni lägger den på innan sovdags!? Själv lägger jag den alltid den klocka jag använt för dagen PÅ klocklådan innan jag lägger mej haha
Sover ej med klockan på.

Hatar att somna med klockan då länken/lädret spänner något fruktansvärt när man vaknar. Värst är det utomlands när man somnar med klockan på fyllan. När man vaknar känns det storleksmässigt som att man spänt klockan på låret.

Det händer ibland. Beror på vilken klocka det är som sitter på vid läggdags.
 

Måberg

Panerai
Om den plockas av så läggs den ner i lådan (som nu börjar bli smärtsamt överfylld...) med sina "vänner".
För övrigt somnade med en klocka utan lume igår, tämligen ovärt...
 
Har somnat med klockan på i Danmark, ingen större skillnad mot Malmö! ;)

Jag har faktiskt börjat ta v mig klockan på natten, innan hade jag den på mig dygnet runt. Fick dock fula märken på handleden. Så på natten förtjänar handleden att vila sig :)
Haha ska till Köpenhamn snart, då vet jag att det är fritt fram! ;)
Har fått något som nästan kan liknas vid ärrvävnad på sidan av knölen vid handleden. Kanske behöver vila handleden lite jag också.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Var är killen dom spräckte ögonbrynet när han sov med klockan? Var iaf väldigt tydligt exempel på en av anledningarna att inte sova med klockan på.
 

Ljungskile

Omega
2-Faktor
Min sambo blir förbannad om jag har klockan på mig när jag ska sova. Men det är det första som åker på när jag går upp.

När jag sover själv har jag alltid klockan på :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Min sambo blir förbannad om jag har klockan på mig när jag ska sova. Men det är det första som åker på när jag går upp.

När jag sover själv har jag alltid klockan på :)
Min sambo var mest irriterad när den lös henne i ansiktet. Men det gäller att vara stark och köra sitt eget spår. Till slut accepterar hon det, det gäller bara att visa att hon inte har något annat val!

Ett alternativ är att börja ha den på dig i smyg, gömma handen under kudden och när hon somnat kan du ta fram och smeka den samtidigt som du väser "my precious"!
 
Topp