• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sover ni med klockan på?

Sover ni med klockan på?


  • Totala väljare
    242
  • Enkät stängd .

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Vilken sleeper rekommenderar herrn? :D

Jag har ju bara provat en enda utförligt, men den funkar finfint. Ur en inte särskilt stor samling valdes mitt alldeles lagom slitna Atlantic världsmästarur ut till försökskanin. En röd sekundvisare, spinnande handjagat verk och bra gång gör denna läderprydda gamling till en riktig vinnare i sängkammaren!
IMAG2302.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jag har ju bara provat en enda utförligt, men den funkar finfint. Ur en inte särskilt stor samling valdes mitt alldeles lagom slitna Atlantic världsmästarur ut till försökskanin. En röd sekundvisare, spinnande handjagat verk och bra gång gör denna läderprydda gamling till en riktig vinnare i sängkammaren!
IMAG2302.jpg

Stor eloge till dig som klarar av att sova med Världsmästaren. Jag klarade knappt av att han den i samma rum. Flippade den rätt fort...
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Stor eloge till dig som klarar av att sova med Världsmästaren. Jag klarade knappt av att han den i samma rum. Flippade den rätt fort...

Jämfört med en Junghansväckarklocka är den rena stumfilmen. Det ska dock sägas att jag störs mer av komplett tystnad än ett visst bakgrundsbrus när jag ska sova.
 

P-A

Sir Spamalot
jag är så galen att om jag har en klocka som det är dålig lume i eller att den är ömtålig så byter jag inför läggning.
samma sak med dusch/bad. jag har alltid klocka på mig, oavsett vad jag gör.
Det finns inte dåliga tillfällen att ha klocka, det finns bara dåliga klockor att ha vid vissa tillfällen!
 

Nexus

Panerai
Självklart.
Om det bara är mitt ego jag delar säng med så brukar dagens klocka få stanna på över natten. Skulle jag dock ha damsällskap brukar jag byta till en quartzbeater på nato om jag burit en tyngre pjäs under kvällen.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
JA! Gör inte alla det?! Skulle kännas mycket konstigt och vakna och inte känna känslan av en klocka runt handleden :eek::confused::shifty::nailbiting::hungover:. Som sagt vara så är jag bara utan klocka då jag byter till någon annan som finns i samlingen. Annars sitter den där som gjuten, finns det inte något citat som lyder, att få dö med stövlarna på?! I mitt fall så får det bli; ATT FÅ DÖ MED KLOCKAN RUNT HANDLEDEN :D!!!
 
Min fru vill helst pilla av mig klockan när vi går och lägger oss men jag sover helst med klocka på. Som gammal Scout och Jägarsoldat vet jag att man alltid skall vara redo, för whatever, och då är en stabil klocka bra att ha på sig.
 

Edin

Panerai
Härligt trådlyft. :D

Aldrig klocka på, om inte man är på bortamatch då man aldrig riktigt vet vad för typ man hamnat hos...
 
Härligt trådlyft. :D

Aldrig klocka på, om inte man är på bortamatch då man aldrig riktigt vet vad för typ man hamnat hos...

Hoppas du inte skojar angående trådlyftet för jag tycker det är seriös frågeställning. Bortamatch för mig är fotbollsallsveskan. Derby = Invicta, borta mot malmö, göteborg etc = Certina. Övriga bortamatcher funkar vilken random dinka som helst oftast även om jag undviker dressare generellt vid sport.
 

Edin

Panerai
Hoppas du inte skojar angående trådlyftet för jag tycker det är seriös frågeställning. Bortamatch för mig är fotbollsallsveskan. Derby = Invicta, borta mot malmö, göteborg etc = Certina. Övriga bortamatcher funkar vilken random dinka som helst oftast även om jag undviker dressare generellt vid sport.

Inte speciellt.
Visst är tråden relevant iom forumet i sig men tråden är trots detta över ett år gammal. Jag har inget emot trådlyft då det är relevant men ofta finns det en anledning att trådar dör ut likt den att äldre forums medlemmar blir lite buttra när den femhundratrettioandra tråden i stil med "köp av riktig klocka" ploppar upp titt som tätt.

Slut från min sida.
 
Inte speciellt.
Visst är tråden relevant iom forumet i sig men tråden är trots detta över ett år gammal. Jag har inget emot trådlyft då det är relevant men ofta finns det en anledning att trådar dör ut likt den att äldre forums medlemmar blir lite buttra när den femhundratrettioandra tråden i stil med "köp av riktig klocka" ploppar upp titt som tätt.

Slut från min sida.
Och var är den senaste tråden i ämnet? Är det uttjatat eller inaktuellt? Vägled mig gärna. Är du en sån äldre forummedlem att du blir butter?
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Jag tar ALDRIG av mig klockan. Undantaget är vid säkerhetskontrollen på flygplatser. Just nu har jag en LV på lädernato på armen. Senast jag tog av den var för tre veckor sedan. Fast är jag inne i en "klockperiod" byter jag ju band typ tre gånger om dagen.
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Inget fel på denna trådbump, länge sedan den var uppe ju!
Jag sover alltid med klocka, byter till en sleeper om jag orkar, typ Casio F91-W. Sitter suben på så får den ofta sitta kvar!
 
Topp