• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sover ni med klockan på?

Sover ni med klockan på?


  • Totala väljare
    242
  • Enkät stängd .

Rossi

Rolex
2-Faktor
Lädernato i duschen funkar det bra.? Blir det inte blött fuktigt timmar efteråt?
Ja, det funkar utmärkt, bandet blir så där "trevligt sunkigt" otroligt fort. Visst bandet är nästintill alltid fuktigt men det stör inte mycket.

Dock ska jag ta av den snart då det finns en PAM127 i transit med slutdestination Rossi enligt bpost.☺
 
Senast ändrad:

audotcom

Panerai
Ja för fan, klart man ska sova med den. Den sitter på 24/7 med undantag för den minuten jag lägger på att byta klocka..
 

Aron72

Cartier
Sover gärn med quartsuren, de mekaniska kan dock med sitt högfrekventa ljud ge mig vansinne. Eta2824 Nepp, rolex 3136 Nepp. Eta 2892 nja. Eta 7750ok. Visst boetten spelar roll men generellt blir det utan klocka om det är mekanik inblandat (7750:n trots ljudlösheten rätt fet på armen...)
 
A

akg200

Guest
I think some people sleep with their watches while others do not. What do you do?
 
Självklart! dock så har jag 2 olika Casio som natta sällskap varav en är en
Protrek Manaslu prx-2500t7jf och en mer ödmjuk G-shock GX-56-BB-1 stealth black med en negativ display. Som förövrigt förvärvades här på klocksnack.se av en trevlig klock broder.
 

Makkanxd

Rolex
Buuuuuuuump.
Nej aldrig. Tjejen gör det typ jämt dock o_O däremot när jag köpt något nytt så kan jag tycka det är deppigt att lägga ifrån mig den när jag ska sova så kanske borde börja :D
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Sover alltid med klockan på. Lyssnar lite på tickandet genom kudden innan jag somnar och kollar tiden mitt i natten när dottern vaknar
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Nej.
Som andra beskrivit finns det inget bättre än att först välja och sen sätta på rätt klocka varje morgon. Ren harmoni.

Dessutom känns det som onödigt slitage. För tillfället har jag inga klockor på läder men kan tänka mig att det slits jäkligt mycket fortare om man aldrig låter lädret vila och torka upp ordentligt från fukt.

Likadant kan jag tänka mig att länken blir mycket snabbare smutisig och vem vet, i längden kanske ökar "bracelet-stretch" processen?
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Brukade inte sova med klockan på förut, men sedan jag fick hem Seiko SARB017 Alpinist så får den följa med även i sängen :oops:
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
På resor eller annat brukar jag sova med den på, rätt skönt med lumen om man vaknar på natten och inte vill bränna ögonen av att kolla telefonen.
 
Topp