Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Spännet på länken krånglar på ny klocka!

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Mangbang, 3 juli 2014.

1. Mangbang
    Trådstartare

Mangbang Bonde

Tja!

Tacksam om någon kan förklara hur jag ska göra med ett spänne som inte låses ordentligt. Jag måste smälla till eller trycka in väldigt hårt för att få den att fastna innan jag spänner över säkerhetslåset.

Detta problem händer inte om jag använder hålen för största storleken på spännet. Men om jag vill justera till min storlek händer det. (har testat att ta av bitar av länken för att slippa ändra hål men det hjälper inte.

Mvh
    MB

2. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Mangbang Vad är det för klocka du har?

3. orre

orre Stadsbo

Ser ut som ngn Seiko

4. Mangbang
    Trådstartare

Mangbang Bonde

Glycine Combat Sub

5. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Finns väl ett gäng sådana på detta forum, du borde få svar tycker jag.
    Lägg även ett inlägg i Glycine-tråden så får du nog snabbare svar. Har märkt att inte allt för många hänger på denna del av forumet.

Mangbang gillar detta.
  6. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Har du ingen vettig urmakare i närheten? Borde vara en baggis att få ordning på

7. mjian

mjian Bonde

Vill inte skapa en ny tråd för en sån nybörjarfråga som denna, men såg att det såldes en liten mejsel till oysterlänkar på säljavdelningen. Är den till för att förlänga/korta länken? Asså skruva loss de små skruvarna? Och vad är lugholes? Samt; hur byter man länk till strap t. ex. själv?

8. CapTaiN-MiFFo

CapTaiN-MiFFo Friends of KS

Från:
    Norrköping
    Finns instruktion på bla youtube, svårt att förklara i text. Men radien på spännets bägge halvor måste anpassas längdmässigt genom att trycka dessa åt rätt håll, kan bli för löst eller för, som i ditt fall för hårt.

9. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund

Mejseln är till för att skruva upp skruvarna som håller länkarna på plats, således för att korta länken.
    Lugholes är synliga hål utvändigt på bandhornen. Se nedan..

<------- Med ---- Utan ------->​

Länk och straps byter du själv genom att plocka lös bandstiften som håller fast t.ex. länken. Finns tusen filmer och trådar om detta om du googlar :) På bilden ovan är så är det simpelt på den som har lughålen t.ex. då kan man använda en tandpetare t.ex.

Lycka till :)

Kejsaren gillar detta.
  10. mjian

mjian Bonde

Tackar :)

11. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Löste det sig med spännet? Du vet att du bör trycka in knapparna på spännet när du stänger det va?

12. Mangbang
    Trådstartare

Mangbang Bonde

Hej och tack för svar. Jag löste det sådär. Jag tog bort en länk och ställde ut storleksinställningen längst ut så att spännet fick mycket plats (svårt att förklara). Nu sitter det bra och ett klick hörs när jag stänger. Uppenbarligen något som inte stämmer ändå för när jag hoppade i vattnet häromdagen hade det öppnat sig...