• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[SPAM] Picbonanza IWC Portuguese

Chrisse

Patek
2-Faktor
Sitter och har aningens långtråkigt på jobbet. Kommer säkert bli ersatt av en Indier snart ;)

Av en ren händelse hade jag kameran med mig idag och min senaste klocka på armen.
Då just denna klocka har ett mycket vackert urverk, knäppte jag av lite bilder och tänkte dela dessa med er.

Jag använder ingen fancy-ass kamera, utan en liten smidigt spegellös Nex med standard makro-glugg. (but you'll get the idea)

Portuguese'n är bestyckad med ett 7-dagars inhouse, kaliber 51011, det är ett stort verk pga dess lååånga fjäder (ca 7 dagar lång ;) )

Håll till godo med lite bilder












Får även med några på "facet"
Klockan bär stort med sina 42,3 x 14 mm, men funkar bra.












:snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy: :snaphappy:
 

JesperO

Rolex
finfin klocka och bilder...(har du ofta med dig kameran till jobbet som av en händelse :D )
tänk tänk tänk om IWC hade jobbat lite på att göra denna 2 mm mindre...ujuj (då hade till och med jag kunnat bära den anständigt)
Så svag för rälsen (eller vad det heter) utefter tavlan, typsnittet på nuffrorna är perfa, visarna mmm.... divine!
 
Topp