• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedmaster för 20 tkr, vad får man?

Ryttaren

Rolex
Stämmer nog rätt bra. Min är en 145.022 - 69 som kostade drygt 20k nu i somras. Dock utan länk. Ref 145.022 - 71 och nyare kan du nog fortfarande hitta fina ex för runt 20k.
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Jag har sett några mindre Speedmasters (Reduced) som går för den pengen. Det låg någon vanlig professional på tradera nu också såg jag, men den lär bli dyrare.
 
Jag har sett några mindre Speedmasters (Reduced) som går för den pengen. Det låg någon vanlig professional på tradera nu också såg jag, men den lär bli dyrare.

En Reduced bör väl inte kosta mer än 10-15k?

Nya modeller av den vanliga Månklockan (dock inte senaste REF med nya boxen osv) brukar man ju kunna få för mellan straxt över 20 och till 25k

Från handlare
http://gripenbro.se/artiklar/watches/omega-3.html
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
reduced är bara trist inommärkesvarumärkessnyltning, har inget med Speedmaster att göra mer än namnet, modulverk på ETA 2892.

Ska du ha en Speedmaster - köp en riktig! ...den manuella med Hesalitglas har sålts i princip oförändrad och oöverträffad sedan 1957...!!! :)
 
Topp