• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedmaster moon phase

JKanon

Omega
Tårta på tårta, föredrar nog en vanlig Speedmaster istället. Missförstå mig dock inte, det var ändå lite snygg
 

wadstroem

Cartier
Tavlan är riktigt vacker, men jag har svårt för läderband på Speedmaster som ju ska ha länk. Det skulle dock inte lira helt med månfas.

Väljer riktiga speedy framför den här, alla dagar i veckan.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Tyckte den såg riktigt bra ut, sådär en halv procent på rätt sida gränsen till att bli för plottrig. Men för det priset, njaa.
 

kbw

Omega
2-Faktor
Brukar inte va ett fan av Speedmastern (bortsett från den med meteorit urtavla) men denna ser väldigt trevlig ut! Synd på det höga priset dock.

Någon som vet hur stor den är/kommer att va?

EDIT: sen på bollen...
 
Lite plottrig kanske. Jag är nyfiken på hur den lilla månen på klockan ser ut på riktigt. De olika planeterna på Omega speedmaster "from earth to mars" ser ju ut som de blivit printade med en bläckstråleskrivare från -97... :)
 

jistanes

Cartier
Tycker att det är en snygg klocka, men det blir lite fel att härja med den modellen tycker jag. Urvattnar speedmasterns varumärke och klassiskhet (är det ett ord?), tycker jag personligen. Föreställ dig en submariner med månfas. Nästa år en kronografsubmariner. Nä, jag skulle tappa respekten och bli förvirrad om hur man ska känna inför en sub och vad den liksom "står för". Tycker jag. Jag har oftast fel. Å andra sidan är det ju rätt coolt med en måne på speedmastern och med dess historia passar ju det väldigt bra. Så jag vetifan. Kluven. Ändrar mig kanske. Jag vet inte ens varför jag fortfarande skriver. Nu äter jag upp min hamburgare istället. Skit i mig.
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Tycker den är snygg och annorlunda, tycker i vanliga fall inte om när det "händer" mycket på tavlan men den här tilltalade mig.
Däremot läderbandet.. nein.
 

Anders Svensson

Omega
2-Faktor

Aha! Thx! "To earn the name Master Chronometer, the finished watch, whose movement is a COSC chronometer, passes tests approved by the Swiss Federal Institute of Metrology (METAS) that replicate real-life wearing conditions and demonstrate resistance to water and magnetic fields." Kostar en slant extra säkert..
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag fick möjlighet att känna på några olika varianter av den idag och är possessivt överraskad. Helt klart något jag kan tänka mig.
image.jpeg


image.jpeg

image.jpeg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Kalla mig bakåtsträvare men av just Speedyn finns bara originalet som alternativ för mig.
Jag är lite inne på samma linje men kan mycket väl tänka mig den här som en andra Speedy. Hade du frågat mig innan jag fick lite hands on tid med den så hade jag nog helt avfärdat den men den var riktigt trevlig.
 
Topp