• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedmaster, ny eller gammal, fyll på här.

klockodile

Dundee
2-Faktor
Jag har länge tyckt om Omegas Speedmaster. Det finns många varianter. Fyll på med era!
Jag har två nyare modeller som jag gillar skarpt, men jag vet - jag har fel :D

%255BUNSET%255D.jpg
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Superskön duo!!!

Gillar att de är så olika trots uppenbara likheter.

Har tyvärr ingen egen speedmaster, men kommer editera denna post så fort jag har en :)
 

Patrik J

Rolex
Trevliga klockor, det kan aldrig bli för mycket Speedy. Tycker nya Mark II ser kanon ut. Bättre än originalet och kanske den bästa re-issuen Omega har gjort.

Här är ett gäng som passerat mig. Det flesta är borta men några är i alla fall kvar.

TINhivS.jpg

2XjGOHd.jpg

52mhv7R.jpg

FDkPIJ8.jpg

2iiJ5pj.jpg

LUO4hnC.jpg

CyWT2xa.jpg

7FdD7QO.jpg
 

Patrik J

Rolex
Skulle du kunna berätta mer om den där? Endast sett den ett par gånger :). Verkar vara dåligt med info när jag googlar


Refen är en 145.022-69 med medicinsk bezel som jag nyligen sålde. Från och med 1962 kunde man köpa en Speedmaster med fyra olika bezels varav tachymetern givetvis var den överlägset vanligaste. Dessutom fanns det telemetrisk och decimal-bezel.

Läste någonstans att mindre än en procent av alla Speedys såldes med medicinsk bezel så man ser dom inte så ofta.

Handhavandet är enkelt: Starta hjärtat och kronometern, räkna 15 slag, stoppa kronon och läs av pulsen.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Även jag klockodile, har blivit med Speedmaster. Denna Broad Arrow har allt det jag saknat för att skaffa en trad. Speedy: automatiskt (riktigt fint Frederic Piguet utvecklat verk, kal. 3303), safirglas och datum. Dessutom gillar jag länken, Broad Arrow visarna samt att de är blånerade + index och den ljusa äggskalsvita tavlan!
image.jpg
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Även jag klockodile, har blivit med Speedmaster. Denna Broad Arrow har allt det jag saknat för att skaffa en trad. Speedy: automatiskt (riktigt fint Frederic Piguet utvecklat verk, kal. 3303), safirglas och datum. Dessutom gillar jag länken, Broad Arrow visarna samt att de är blånerade + index och den ljusa äggskalsvita tavlan!
image.jpg

Riktigt snygg! En klassiker tycker jag :)
 
Topp