• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedmaster tavla, behövs det fäststavar?

  • Trådstartare Deleted member 1154
  • Start datum
D

Deleted member 1154

Guest
Finns inga stavar ner från tavlan, är det något "som behövs" vid montering? funderar på att köpa denna tavla annars..

Och givetvis min fråga, kan man då montera på det om det behövs eller hålls tavlan fast av annat?

33.jpg
444.jpg





Så här ska det tydligen se ut?

ssssdd.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Går det att få tag på samma tavla för ett par hundringar/tusenlapp dyrare skulle jag rekommendera dig att köpa den istället. Det går att löda på nya tavelfötter, men det är inte så lätt och så finns risken att framsidan skadas. Det går även att göra en fullösning och använda dialdots (små dubbelhäftande fästkuddar typ dubbelhäftande tejp) men det är svårt att få det perfekt och dessa måste bytas varje gång tavlan demonteras (service). Jag skulle heller inte se det som schysst att sälja en klocka utan att meddela att tavlan sitter med dialdots vilket då medför att klockan blir svårsåld (vad jag tror iaf).
 
Topp