Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Speedmaster tavla, behövs det fäststavar?

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Joshua3, 30 mars 2016.

1. Joshua3
    Trådstartare

Joshua3 Friends of KS

Finns inga stavar ner från tavlan, är det något "som behövs" vid montering? funderar på att köpa denna tavla annars..

Och givetvis min fråga, kan man då montera på det om det behövs eller hålls tavlan fast av annat?

33.jpg 444.jpg

Så här ska det tydligen se ut?

ssssdd.jpg

2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Går det att få tag på samma tavla för ett par hundringar/tusenlapp dyrare skulle jag rekommendera dig att köpa den istället. Det går att löda på nya tavelfötter, men det är inte så lätt och så finns risken att framsidan skadas. Det går även att göra en fullösning och använda dialdots (små dubbelhäftande fästkuddar typ dubbelhäftande tejp) men det är svårt att få det perfekt och dessa måste bytas varje gång tavlan demonteras (service). Jag skulle heller inte se det som schysst att sälja en klocka utan att meddela att tavlan sitter med dialdots vilket då medför att klockan blir svårsåld (vad jag tror iaf).