• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedmaster vilken ?

Rivalen

Rolex
Den är en keeper. Åtminstone för mig när jag köper en nån gång i framtiden.

Är 1861 verket rodiumpläterat eller finns det ett 1863 verk som har rodium? Har kunnat detta, men Mr A verkar lägga sig i och bromsa.
 

Icaras

Rolex
Blev varken eller :confused: Ingen 3570.50 eller 3594.50 utan en 3590.50 moon watch .Ni får gärna tycka till om jag gjort ett dåligt val :eek:
Skicket är 9/10 .Klockan är från -93

RSCN3355.JPG

RSCN3353.JPG
RSCN3354.JPG
RSCN3351.JPG
Bra val, med mumsig patina på indexen! Gillar inte heller den nya som liknar ett dyklås :). Köpte du en av dem som var ute på Omega forums?
 

rogart-63

Patek
Jag gav 17 500:- cirka plus lite paypalavgifter och frakt . Vet inte om det var billigt eller dyrt . Känns väl som dom ligger där nånstans . Kollade på Chrono24 så fanns det två stycken med den referensen .En låg på 22 000 och den andra på 16 800 .
 

Icaras

Rolex
Jag gav 17 500:- cirka plus lite paypalavgifter och frakt . Vet inte om det var billigt eller dyrt . Känns väl som dom ligger där nånstans . Kollade på Chrono24 så fanns det två stycken med den referensen .En låg på 22 000 och den andra på 16 800 .

Kan ju knappast klassas som ett dåligt köp! De jag haft koll på har kostat mellan 17k-20k :)
 

jbbs

Omega
Är fortfarande på jakt efter min Speedmaster och det lutar åt en 3570.50. Tänkte fråga här istället för att starta en ny tråd, vilka Speedmaster modeller är automatiska? Ifall man vill ha något som tål eventuellt bad, vilken ska man kolla på då? Och slutligen, vilka modeller har glas så man ser urverket, och går det att tex köpa en sådan baksida till en 3570.50?
 

Icaras

Rolex
Är fortfarande på jakt efter min Speedmaster och det lutar åt en 3570.50. Tänkte fråga här istället för att starta en ny tråd, vilka Speedmaster modeller är automatiska? Ifall man vill ha något som tål eventuellt bad, vilken ska man kolla på då? Och slutligen, vilka modeller har glas så man ser urverket, och går det att tex köpa en sådan baksida till en 3570.50?
Varför ska du köpa en glasbaksida till 3570? Då får du ju en 3572 istället, eller 3573 med safirglas på framsidan :). Finns även den äldre 3592. Ingen av "månklockorna" är automatiska, finns dock andra Speedmaster modeller som har automatisk urverk. Men om jag ska vara ärlig så bör en speedy vara manuell för den rätta känslan... :)
 

jbbs

Omega
Varför ska du köpa en glasbaksida till 3570? Då får du ju en 3572 istället, eller 3573 med safirglas på framsidan :). Finns även den äldre 3592. Ingen av "månklockorna" är automatiska, finns dock andra Speedmaster modeller som har automatisk urverk. Men om jag ska vara ärlig så bör en speedy vara manuell för den rätta känslan... :)


Verkar vara enklare att hitta en 3570 än en 3572, det är väl de enda anledningen egentligen. Det finns ju co-axial modellerna som jag uppfattat som automatiska, men dom är tyvärr för dyra.
3570.50 lär det nog bli... Decisions, decisions.
 

Icaras

Rolex
Verkar vara enklare att hitta en 3570 än en 3572, det är väl de enda anledningen egentligen. Det finns ju co-axial modellerna som jag uppfattat som automatiska, men dom är tyvärr för dyra.
3570.50 lär det nog bli... Decisions, decisions.

Främst pga att 3572 utgick ur sortimentet för ganska länge sedan. Men ta en titt på 359x också (1989-1996?), har en i mitt tycke snyggare länk än 357x :). Bryr du dig inte om plastglas så går 3573 lika bra (lättare att få tag på).

Tycker att du ska köra på månklockorna! Ta dig god tid på dig så att du kan leta dig fram till en perfekt modell :)
 

jbbs

Omega
Främst pga att 3572 utgick ur sortimentet för ganska länge sedan. Men ta en titt på 359x också (1989-1996?), har en i mitt tycke snyggare länk än 357x :). Bryr du dig inte om plastglas så går 3573 lika bra (lättare att få tag på).

Tycker att du ska köra på månklockorna! Ta dig god tid på dig så att du kan leta dig fram till en perfekt modell :)

Tack! Ska titta på 359x också.
Ja, månklockan är ju så klassisk och gillar verkligen dess historia. :)
 

Icaras

Rolex
Tack! Ska titta på 359x också.
Ja, månklockan är ju så klassisk och gillar verkligen dess historia. :)
Gör så!
3590 är föregångare till 3570
3592 är föregångare till 3572
(Om jag förstått det rätt)

Däremot är 3593 inte föregångare till 3573 (safir/safir), 3593 är någon italiensk limited edition (?).
 

rogart-63

Patek
Är fortfarande på jakt efter min Speedmaster och det lutar åt en 3570.50. Tänkte fråga här istället för att starta en ny tråd, vilka Speedmaster modeller är automatiska? Ifall man vill ha något som tål eventuellt bad, vilken ska man kolla på då? Och slutligen, vilka modeller har glas så man ser urverket, och går det att tex köpa en sådan baksida till en 3570.50?

Det finns nån snubbe som gör baklock med glas .Finns på Omegaforums .http://omegaforums.net/threads/omeg...-sapphire-display-back-by-thomas-preik.15614/ .Sorry den här snubben är det ju http://www.customwatchconcepts.com/
 
Topp