• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedmaster vs Black Bay vs ???

jbbs

Omega
Pengarna brinner på kontot och letar efter något roligt i 20000 kr klassen.
Vad hade ni köpt? Har spanat lite på Speedmaster Pro samt Black Bay, möjligtvis en DJ ifall det finns i budgeten.
Äger i nuet en SKX009 samt en Seiko Sumo, är mycket nöjd, men klocksnack har dragit ner mig i klockträsket...
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Min röst faller på antingen en DJ eller en Speedmaster med tanke på de klockorna du redan äger!
 

jbbs

Omega
Tycker Black Bay är riktigt tung, men blir den för lik mina andra klockor är frågan...
Ni som har en DJ, hur tycker ni storleken är? Min Sumo är trots allt ganska gigantisk.
 

jbbs

Omega
Val och åter val :) Alla klockor du nämner är bra val så tycker du ska prova alla och sen gå på magkänsla.


Men det är så svååååårt haha ;) Bryr mig inte om det står Seiko, Rolex eller Omega på klockan, så du har nog rätt, magkänslan som gäller!

Finns ju en del. Planet ocean? Pelagos? Någon tusenlapp till så exp 1 alt exp 2.

PO samt Pelagos känns dock extremt lika min Sumo, aka dykare med svart bezel. Exp 1 och 2 är faktiskt rätt trevliga alternativ, hur mycket går dom för beggade?
 

jbbs

Omega
Ingen allvarligt menad fråga antar jag, du har ju beaters så black bay är out, Speedy är given, funkar lika bra som DJ till DJ-saker o bättre på allt annat... :)


Äsch, är ju en beater-kille ;) Har dock haft ögat på en Speedmaster sen jag började surfa här på ks och är väl egentligen den som lockar mest, tänkte mest kolla runt efter alternativ, men som sagt, svårt att gå fel med en Speedy!
 
Står det mellan en Speedy och en DJ, så tycker jag nog ändå att du ska satsa på en DJ. Även om Speedyn är världens grymmaste klocka, en klockjävel som ständigt får mig att tappa fotfästet, så är DJn ytterligare lite mer magisk.
 

jbbs

Omega
Finns det någon som äger både en Speedy och en DJ så jag kunde se en wrist-size shot med båda på?
Verkar inte kunna googla fram något...
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Finns det någon som äger både en Speedy och en DJ så jag kunde se en wrist-size shot med båda på?
Verkar inte kunna googla fram något...
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Så? Eller menar du med båda på samma handled?

Speedy bärs betydligt större än en DJ. För lång lugg-lugg för mig.
 

jbbs

Omega
Så? Eller menar du med båda på samma handled?

Speedy bärs betydligt större än en DJ. För lång lugg-lugg för mig.


Tänkte båda på samma handled, men det gav mig en hint! Speedyn ser definitivt ganska lång ut.
Att välja DJ verkar sedan som en hel djungel, med alla olika modeller!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Att välja DJ verkar sedan som en hel djungel, med alla olika modeller!

Eftersom att du tänker dig en budget på 20k är det främst fyrsiffriga och femsiffriga du kan rikta dig in på.

1600 - slät
1601 - vitguld
1603 - räfflad

Alternativt femsiffriga där du får quickset, exempelvis 16030. Kolla K&S eller lägg ut en WTB.

Min favorit är 1603 på Jubilee.
 

Icaras

Rolex
Ha i tankarna att Ernesto har tändstickor till handleder ;)

Håller på RobertID:s förslag :). Då får du en kronograf, beater/dykare och sedan även en finklocka. Vad mer behöver du? Nej precis, inget ;)
 

jbbs

Omega
Eftersom att du tänker dig en budget på 20k är det främst fyrsiffriga och femsiffriga du kan rikta dig in på.

1600 - slät
1601 - vitguld
1603 - räfflad

Alternativt femsiffriga där du får quickset, exempelvis 16030. Kolla K&S eller lägg ut en WTB.

Min favorit är 1603 på Jubilee.


Tack för hjälpen! Gav lite mer kött på benen.

Ha i tankarna att Ernesto har tändstickor till handleder ;)

Håller på RobertID:s förslag :). Då får du en kronograf, beater/dykare och sedan även en finklocka. Vad mer behöver du? Nej precis, inget ;)

Är lite rädd att 36 mm skall försvinna på mina handleder, men får helt enkelt prova! ;)
 
Topp