• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedmaster vs Speedmaster Professional

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Att det skulle vara svindyrt att serva reduced är vad jag förstår lite av en skröna.
De ligger ganska likavprovi servicekostnad. Dock är väl båda dyrare än
genomsnittsklockan.
Jarl Sandin tog 4500kr för att serva min Speedy pro. Det tycker jag är helt okej, med tanke på att en standardservice på en Rolex ligger på 5800 på Bergströms. Vad Bergströms tar för att serva en Speedy vet jag dock inte.
(Bergströms i Gbg)
 
Fick även med mig lite Omega-läsning från Erikssons.

image.jpg
 

Rivalen

Rolex
Mkt beror på hur nära Buzz Aldrins klocka man känner att man måste vara för att själv känna "jag har en månklocka" om nu det var målet. Underbara klockor ni har. Jag har provat svärsonens ett antal gånger (3570.50.00), närmre har jag inte kommit.

@Andersson hade du 3573 ? Badar du med den?
 

Icaras

Rolex
Att det skulle vara svindyrt att serva reduced är vad jag förstår lite av en skröna.
De ligger ganska lika pro i servicekostnad. Dock är väl båda dyrare än
genomsnittsklockan.
Du har säkert rätt :).
Tycker mig bara ha läst ett antal gånger att service landar mellan 8-12k (de med piggy back), möjligt att även cal.861 gör det med delar bytta!
 
Jag besökte Erikssons Ur på lunchen och blev kvar i nästan en timme.

Testade Speedmaster i olika storlekar (44 mm och 41 om jag inte minns fel) och det är onekligen en fin modell.

Jag har kommit fram till att 44-millimetaren är för stor. Denna hade dessutom glasbaksida vilket gjorde den på tok för hög för min smak.
image.jpg
image.jpg
image.jpg


41-millimetaren kändes även den lite stor. Dock hade den länk och när jag testade Richard's privata ur på läder var det inte lika farligt.

image.jpg
image.jpg
image.jpg


Har bestämt mig för att testa en 39 mm innan jag tar några beslut. Ska bara få tag i en att testa.

Vore jag dig så skulle jag skippa 39an om du inte VERKLIGEN tycker 42mm är för stor, 42mm är det bästa köpet i längden, den är ju den 'riktiga' och kommer aldrig bli omodern, och prismässigt är den ju helt klart det bästa köpet....
 
Topp