• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedmasterproffs, vad anser ni om denna?

Johan M

Cartier
Jag är ingen expert på vintage-speedys mend en ser bra ut tycker jag. Fina index.

Små tryckknappar va? Kronan ser ut att vara en äldre variant, troligen original? Rätt tachymeter-ring.
 

ErikGBG

Audemars
Indexen är.lite för fina, gissar på fixade. Bilderna är lite suddiga, ska Mailade och fråga.om.skarpare bilder men hans engelska verkar vara katastrofal så får se.hur det går :)
 

Patrik J

Rolex
Hur vet du detta? Ärvd? Förbannat fin, rena index och visare är prio ett för.mig, svårt för mögel och på exet jag postade.ser.visarna mossiga ut :(

Nej, inte ärvd, men jag har bra koll på den. Men det är en annan historia. Tittade lite noggrannare på "din". Index ser, som sagt, bra ut. Timvisaren ser helt okej ut imho. Det är väl minutvisaren som kanske är lite mossig, men det kanske skarpare bilder kan klargöra. Bra urtavla och boett så vitt jag kan se. Priset känns okej. Skulle definitivt kunna vara en kandidat för mig om jag var på jakt.
 

Sond

Patek
Utan att vara expert så skulle den där klockan öätt få mig att gå vidare i köpprocessen. Personligen tycker jag visarna, index och tavla ser bra ut. Klockan är ju inte helt ny.
 
Topp