Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Speedy ålder

Diskussion i 'Vintage' startad av Rico, 15 augusti 2014.

1. Rico
    Trådstartare

Rico Stadsbo

Jaha då var helgen förstörd innen den börjat. En liten flaga lysmassa åkte runt innanför glaset på min Omega Speedmaster Pro. Lämnade in den till min urmakare, och berättade nöjt att den är från -69. Hämtade glatt ut klockan nån timme senare, och fick då veta att den snarare var från ca -72-73!! Vilket dråpslag!! Ska jag flippa skiten, eller lära mig leva med min något yngre klocka? Som att få veta att man inte är far till sina barn... Måste jag omvärdera min kärlek till denna klocka, eller bara svälja det som en man och fortsätta älska den?

2. hook

hook I'm user not a dealer!

Kolla med Omega om du vill veta säkert, tabellerna som cirkulerar på nätet är inte 100%iga.

3. _jonte

_jonte Friends of KS

Årtalet står väl i boettlocket på dessa? Stämmer säkert isf, om inte boettlocket blivit bytt dvs..

4. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Har du någon bild på den?

5. Rico
    Trådstartare

Rico Stadsbo

Tyvärr får jag inte riktigt fram serienumret helt från bilden av urverket, men det ser ut att börja på 3161... Bad inte urmakaren skriva upp numret medan locket var av, för jag var inte intresserad just då (blev ju onekligen intressant när jag fick informationen, men tänkte inte på att be om serienumret mitt i chocken).

Bifogade filer:

Icaras gillar detta.
  6. Patrik J

Patrik J Friends of KS

Från:
    Schtaaan
    145.022-69 tillverkades ända till 1973 och även samtidigt som 145.022-71 och med det serienumret har urmakaren förmodligen rätt. Flippa och köp en 145.022-69 med sjöhästbaksida så bör du kunna vara rätt säker på att den är från 1969.

Icaras och NiklasArvid gillar detta.
  7. Rico
    Trådstartare

Rico Stadsbo

Äh va fan, jag har ju älskat den hittills! Leve klockor från -72-73!

rogart-63 och Patrik J gillar detta.