• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedy reduced, hiss eller diss?

Speedy reduced?

  • Nej, det är en damklocka

    Röster: 10 15.6%
  • Jo, riktigt dressy!

    Röster: 27 42.2%
  • Köp "...." istället!

    Röster: 27 42.2%

  • Totala väljare
    64

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Det står inget pris på reduced. Det står kostadsförslag. Varför är det så och vad är det faktiska beloppet man brukar få betala? En prislista säger inte mycket om verkligheten.

Lättast är att ringa och fråga. Men räkna ungefär med samma för reduced som för vanliga speedyn. Vill tom minnas att reduced var dyrare att serva, men jag kan ha fel där!
 

kexet77

Cartier
Haft en reduced, som är saknad. Perfekt storlek för mig och trevlig klocka som funkar på det mesta man kastar på den, läder, länk, nato...

Fick offert på 6500 för service på min.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Lättast är att ringa och fråga. Men räkna ungefär med samma för reduced som för vanliga speedyn. Vill tom minnas att reduced var dyrare att serva, men jag kan ha fel där!
Flera inlägg säger varnar för servicekostnaden på reduced så sannolikt finns svaret i tråden. Så viktigt är det inte att få ett svar så jag ringer Nymans. Jag blev mest nyfiken på om det är alternativ fakta eller om det verkligen är så.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Haft en reduced, som är saknad. Perfekt storlek för mig och trevlig klocka som funkar på det mesta man kastar på den, läder, länk, nato...

Fick offert på 6500 för service på min.
Det låter som ett normalt fullservicepris på en kronograf. Jag gissar på att pro kostar lika mycket/lite. Då är det sannolikt ingen skillnad.
 

zazuki

Omega
Jag tycker inte reduced är en damklocka, men jag tycker proportionerna på den inte är snygg bara. Den är lite all over the place.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Vad jag kan dra mig till minnes så låg en service på Reduced hos AD snarare runt 8000.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Det låter som ett normalt fullservicepris på en kronograf. Jag gissar på att pro kostar lika mycket/lite. Då är det sannolikt ingen skillnad.
Priset har diskuterats i annan tråd, Speedy-tråden kanske. I och med att kronografen är modul-baserad så blir det dyrt om kronograf-delen behöver repareras - man byter hela modulen. Behövs det inte så vill jag minnas att det var vanliga Omega-priser.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Köp den som du vill ha, men är det Pro hjärtat bankar för så spara lite till istället. =)
 

Beo

Patek
Jag är supernöjd med min!sitter på en 18.5 cm handled;)
20170205_182839.jpg
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Har man mindre handleder är Reduced perfekt för att få Speedmaster-begäret tillfredsställt. Har man större handleder är det bara Pro som gäller. Har 18 cm handled och har ägt båda. Reduced var för liten IMHO medan Pro sitter perfa som synes nedan.
20170425_223922.jpg
 
Topp