• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedy, Speedy, Speedy och Speedy

Simpatico

Rolex
Först ut stort grattis.
Jösses vilken potent samling speedys du samlat ihop. Snyggt jobbat.
Underbar galenskap i sin skönaste form. "keep on going". ;)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Ja, jag vet, jag är en mycket, mycket sjuk människa. Men å andra sidan är sjukdomsinsikt det första steget mot tillfrisknande. Sägs det…

Hur som helst, för att göra en kort historia ännu kortare; när den här dök upp på K&S så var jag givetvis tvungen att ha den. Den sista pusselbiten i min Speedmaster-mosaik. Pjäsen som ska ge mig sinnesfrid. Penseldraget som gör mästerverket komplett. Kronan på verket, osv.

Jag ska inte orda så mycket om klockan, det har @NiklasArvid gjorts så utmärkt vid ett flertal tillfällen. Exempelvis här:
https://klocksnack.se/threads/na-klocka-1-omega-speedmaster-ref-2915-3-1959.46972/

Jag bara konstaterar att nu, NU är det verkligen över. Inte en Speedmaster till över min tröskel… :nailbiting:
IMG_0800.JPG

Jag tänkte väl...

Det där gjorde du bra :) Stort grattis Patrik!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Kul!
Men den ser ju likadan ut som dina tidigare?
Vad är skillnaden med denna?
Är den här bättre på något sätt?
Varför ska du ha så många?
Vad sa du att den kostade? VA?!!!!

Skämtar. Spelade bara min fru där för ett tag. Fantastisk speedy samling, grattis! :)
 
Senast ändrad:

Patrik J

Rolex
Kul!
Men den ser ju likadant som dina tidigare?
Vad är skillnaden med denna?
Är den här bättre på något sätt?
Varför ska du ha så många?
Vad sa du att den kostade? VA?!!!!

Skämtar. Spelade bara min fru där för ett tag. Fantastisk speedy samling, grattis! :)
Tack. Jag brukar säga som Stenis: Hä löns int förklar för den som inget begrip.
 

Patrik J

Rolex
Haha, när du skrev "nu är jag klar.....men" sen kommer twisten, i love it.
Finns det nån "bara om denna dyker upp" kvar nu eller?
Stort grattis till en fin samling.
Tack! Nä, nu är jag nog ganska nöjd. Men man vet ju aldrig, jag kanske trillar av vagnen om några år och börjar samla 2998-subreferenser eller något sånt… ;)
 
Topp