• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedyns nya kläder, + frågor om viklås & ref.

bullen

Cartier
Klickade för ett tag sen hem denna Speedy från eBay.it i 18k.

Har bara sett liknande med guld subdials i G/S innan och då var det tydligen en ref som gjordes för den italienska marknaden. Så detta var en rejäl chansning, men jag kunde helt enkelt inte motstå den :)

Finns det någon kunnig där ute som har koll på ref?

(Ursäkta dåliga iPhonebilder)
qe9yje3e.jpg

ubyjyvuq.jpg

jaqazesa.jpg

ynumy4an.jpg

a9utu9yp.jpg


Fick precis hem ett Hirsch läder med curved ends som åkte på istället för det något slitna orginalbandet. Vad tycker ni, funkar det?

Tycker själv att det sitter perfekt på den nedre sidan men aningen för högt på den övre (ser ut att sitta ett par mm högre där) vet att det kan vara svårt att urskilja på bilderna, men det stör mej lite. Beror det på att bandet är nytt och inte hunnit forma sej helt? Hur jag när klockan på handleden? Eller något annat?

Till sist har jag en fråga om vad ett tidsenligt omega viklås i 18k skulle kunna kosta? Och finns det t.om nån som har ett liggandes i byrålådan?

Med vänlig hälsning,
Olle


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Inte sett Speedy Reduced i 18k men kan garantera att ett viklås i 18k kostar HUGGORM...

Tror att Molle köpte ett 18k viklås till en Rolex DD så han kanske kan berätta vad det kostade så du kan bilda en bild!
 

bullen

Cartier
Köpte aldrig. Trodde först det låg på 15k, det visade sig dock att det var det dubbla.

Mm tänkte nått liknade, mellan 12-15k kanske och att nog det skulle vara min smärtgräns också. Verkar kosta lite mer än det smakar dom där.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

bullen

Cartier
Inte sett Speedy Reduced i 18k men kan garantera att ett viklås i 18k kostar HUGGORM...

Tror att Molle köpte ett 18k viklås till en Rolex DD så han kanske kan berätta vad det kostade så du kan bilda en bild!


Har sett ett par med svart tachymeter, men ingen i helguld innan. Tror du att jag ska behöva bli orolig för att nånting inte är som det ska? Får helt enkelt lämna in den till Kaplans lr Rob E för värdering så får vi höra vad dom säger.
 

par

Patek
2-Faktor
Riktigt fin! Gratulerar, när jag undersökte till min gamla PO började de enkla guldspännen på runt 15 så räkna med minst 20 säkert.
 

Sond

Patek
Kan inget om klockan. Men curved ends har ofta en plasthylsa inne i bandet där bandstiftet sitter. Den hylsan kan du justera så att bandet hamnar rätt.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Som Sond säger så finns det lite justeringsmån på just detta Hirsch band. Har haft ett par själv. Band alltså. Finns två kanaler för bandstiften som sätter bandet i två olika höjder. Kolla om du inte råkat sätta de olika bara.
 

bullen

Cartier
Som Sond säger så finns det lite justeringsmån på just detta Hirsch band. Har haft ett par själv. Band alltså. Finns två kanaler för bandstiften som sätter bandet i två olika höjder. Kolla om du inte råkat sätta de olika bara.
Ska genast ta mej en extra kik, tack för bra info!


Skickas från min iPad via Tapatalk
 

bullen

Cartier
Riktigt fin! Gratulerar, när jag undersökte till min gamla PO började de enkla guldspännen på runt 15 så räkna med minst 20 säkert.
Tackar! Är toknöjd, men om klockbudgeten hade tillåtligt skulle jag inte ha nått emot att byta upp mej till din läckra PO som är till salu :)

Minst 20k alltså? Då får det nog tyvärr vara, om man inte skulle springa över ett fynd nån gång i livet.

Skickas från min iPad via Tapatalk
 
Topp