Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Speedyns nya kläder, + frågor om viklås & ref.

Diskussion i 'Diskussion' startad av bullen, 3 juni 2014.

1. bullen
    Trådstartare

bullen Bonde

Från:
    Västerås
    Klickade för ett tag sen hem denna Speedy från eBay.it i 18k.

Har bara sett liknande med guld subdials i G/S innan och då var det tydligen en ref som gjordes för den italienska marknaden. Så detta var en rejäl chansning, men jag kunde helt enkelt inte motstå den :)

Finns det någon kunnig där ute som har koll på ref?

(Ursäkta dåliga iPhonebilder)

Fick precis hem ett Hirsch läder med curved ends som åkte på istället för det något slitna orginalbandet. Vad tycker ni, funkar det?

Tycker själv att det sitter perfekt på den nedre sidan men aningen för högt på den övre (ser ut att sitta ett par mm högre där) vet att det kan vara svårt att urskilja på bilderna, men det stör mej lite. Beror det på att bandet är nytt och inte hunnit forma sej helt? Hur jag när klockan på handleden? Eller något annat?

Till sist har jag en fråga om vad ett tidsenligt omega viklås i 18k skulle kunna kosta? Och finns det t.om nån som har ett liggandes i byrålådan?

Med vänlig hälsning,
    Olle

Skickas från min iPhone via Tapatalk

jabla, per nordström, Pelarn65 och 3 andra gillar detta.
  2. ZQT

ZQT The Banker

Inte sett Speedy Reduced i 18k men kan garantera att ett viklås i 18k kostar HUGGORM...

Tror att Molle köpte ett 18k viklås till en Rolex DD så han kanske kan berätta vad det kostade så du kan bilda en bild!

bullen gillar detta.
  3. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Köpte aldrig. Trodde först det låg på 15k, det visade sig dock att det var det dubbla.

bullen och ZQT gillar detta.
  4. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Ser bra ut med hirschbandet!

bullen gillar detta.
  5. bullen
    Trådstartare

bullen Bonde

Från:
    Västerås
    Mm tänkte nått liknade, mellan 12-15k kanske och att nog det skulle vara min smärtgräns också. Verkar kosta lite mer än det smakar dom där.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

6. bullen
    Trådstartare

bullen Bonde

Från:
    Västerås

Har sett ett par med svart tachymeter, men ingen i helguld innan. Tror du att jag ska behöva bli orolig för att nånting inte är som det ska? Får helt enkelt lämna in den till Kaplans lr Rob E för värdering så får vi höra vad dom säger.

7. par

par Friends of KS

Riktigt fin! Gratulerar, när jag undersökte till min gamla PO började de enkla guldspännen på runt 15 så räkna med minst 20 säkert.

bullen gillar detta.
  8. Sond

Sond Friends of KS

Kan inget om klockan. Men curved ends har ofta en plasthylsa inne i bandet där bandstiftet sitter. Den hylsan kan du justera så att bandet hamnar rätt.

bullen gillar detta.
  9. Dalomo

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Som Sond säger så finns det lite justeringsmån på just detta Hirsch band. Har haft ett par själv. Band alltså. Finns två kanaler för bandstiften som sätter bandet i två olika höjder. Kolla om du inte råkat sätta de olika bara.

bullen gillar detta.
  10. bullen
    Trådstartare

bullen Bonde

Från:
    Västerås
    Kanon! Stort tack för hjälpen.

Skickas från min iPad via Tapatalk

11. bullen
    Trådstartare

bullen Bonde

Från:
    Västerås
    Ska genast ta mej en extra kik, tack för bra info!

Dalomo gillar detta.
  12. bullen
    Trådstartare

bullen Bonde

Från:
    Västerås
    Tackar! Är toknöjd, men om klockbudgeten hade tillåtligt skulle jag inte ha nått emot att byta upp mej till din läckra PO som är till salu :)

Minst 20k alltså? Då får det nog tyvärr vara, om man inte skulle springa över ett fynd nån gång i livet.

Mårtenssons ur Brookfield