• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

speedytuesday Omega

M3a

Cartier
2-Faktor
Nu har ni chansen alla ni som gillar att hashtaggen #speedytuesday att införskaffa er en riktig haschtagg Omega. Limiterad till 2012 exemplar och som kommer på både Nato och Läder.

http://klockrent.cafe.se/ny-omega-fick-klockvarlden-att-ga-bananas/

SP_SpeedyTuesday_Lifestyle_Landscape_311.32.42.30.01.001-1-2.jpg
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Fattade jag det rätt att man reserverade ett specifikt nummer av de 2012 exemplaren?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Fattade jag det rätt att man reserverade ett specifikt nummer av de 2012 exemplaren?
Jag var sen på det även om jag läste nyheten precis vid släppet. Så jag började försöka dagen efter med att försöka knipa nummerna som inte bekräftades av de som reserverade vid släppet.

NÄr jag lyckades så läste jag nåt om välja nåt slump nummer men jag var så jäkla skakig och ivrig så jag tog de jag fick. Hade velat ha 1861 :arghh:
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
vad tror ni om värde på dessa upp eller ned?
Känns som att Omega gör många LE och många som köper direkt och hoppas på förtjänst...

Dock så brukar dem väl inte släppa homager till bloggar så himla ofta
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
vad tror ni om värde på dessa upp eller ned?
Känns som att Omega gör många LE och många som köper direkt och hoppas på förtjänst...

Dock så brukar dem väl inte släppa homager till bloggar så himla ofta
Med tanke på hur fort de sålde slut så går det nog absolut att göra sig en hacka om man var en av de två tusen som fick sig en klocka
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
De är väl planerade till att levereras till sommaren enligt mail från Omega.
Jag sitter på reservation av nummer 21, tyvärr så var givetvis alla årtal kopplade till månlandningen, skapandet av speedy och mitt födelseår taget så fick bli ett lägre favoritnummer som även råkar se rimligt symmetriskt ut 0021/2012, även om 2102 skulle varit bättre på den punkten. Men har ju absolut ingen skoj koppling till det numret. =)
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
De är väl planerade till att levereras till sommaren enligt mail från Omega.
Jag sitter på reservation av nummer 21, tyvärr så var givetvis alla årtal kopplade till månlandningen, skapandet av speedy och mitt födelseår taget så fick bli ett lägre favoritnummer som även råkar se rimligt symmetriskt ut 0021/2012, även om 2102 skulle varit bättre på den punkten. Men har ju absolut ingen skoj koppling till det numret. =)
21 är väl oslagbart? I alla fall i Black Jack... ;)
 

ChumpTime

Panerai
De är väl planerade till att levereras till sommaren enligt mail från Omega.
Jag sitter på reservation av nummer 21, tyvärr så var givetvis alla årtal kopplade till månlandningen, skapandet av speedy och mitt födelseår taget så fick bli ett lägre favoritnummer som även råkar se rimligt symmetriskt ut 0021/2012, även om 2102 skulle varit bättre på den punkten. Men har ju absolut ingen skoj koppling till det numret. =)

Jag var på't ganska snabbt och kan intyga att nästan vartenda popkulturell (0420, 1337, 0815), historisk (1066, 1789, 1588, 1291) kombo och lyckonummer (multipla 6, 7 och 8) var upptagna efter typ en kvart. Fick i slutändan 0465/2012.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Är kluven till denna klocka. Visst den är snygg (!) och det är lite kul med speedy tuesday-hyllningen. Men det känns som att Omega vattnar (mjölkar) ur Speedmaster-ikonen fullständigt. Vad kommer härnäst - Kellogs Cornflakes-speedy? Dessutom är det snålt att man inte får någon länk med tanke på priset.

Men visst, snygg är den!
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Jag var på't ganska snabbt och kan intyga att nästan vartenda popkulturell (0420, 1337, 0815), historisk (1066, 1789, 1588, 1291) kombo och lyckonummer (multipla 6, 7 och 8) var upptagna efter typ en kvart. Fick i slutändan 0465/2012.
Jo det blir väl så, tror ändå jag var bland de första typ 5 min efter mailet, skulle bara hinna till datorn xD


Har nu även sett att Ben Clymer anser att prototypen ser grym ut och är glad att han beställt 1 med, så blir en keeper.
Frågan är dock om min 3572 får lämna plats, kan ju vara lite tråkigt med enbart Speedys även om jag anser att den klockan är fantastisk!
 
Topp