• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SPEL: Counter-Strike

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Tec9 var också helt OP när den kom. precis som Cz'an när den hade mer kulor, och INTE tog 2 sekunder att plocka upp. Och nu revolvern.. Någon som spelat dagens ändringar?
 

viqs

Omega
Ja. Men det är fortfarande svårt att säga för jag har bara testat casual där alla löper runt med revolvern.
Från portarna i mitt på dust två och upp mot piggelin så oneshotar man. Samma sak från botten av banan på inferno ändå upp till bilen. Suck. Man borde kunna göra samma sak från mitten på mirage in i window.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Ja. Men det är fortfarande svårt att säga för jag har bara testat casual där alla löper runt med revolvern.
Från portarna i mitt på dust två och upp mot piggelin så oneshotar man. Samma sak från botten av banan på inferno ändå upp till bilen. Suck. Man borde kunna göra samma sak från mitten på mirage in i window.

Äh! Dubbeltappar med glocken på dom avstånden. Alla dör ;)
 

viqs

Omega
Däremot, för att sluta grina så tycker jag ändringen på alla pistoler gör att de rena pistolrundorna blir mer dynamiska. Om de bara kunde ändra tillbaka så att recoil reseten inte är rng på m4/ak. :D
 

viqs

Omega
för er som inte vet, revolvern nerfas idag. Mindre skada och längre tid att skjuta.

Inte helt rätt i min bok men bättre än inget. Får vi till något spel i helgen?
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Revolvern var det mest obalanserade och korkade jag varit med om. De måste verkligen ha haft bråttom med att få ut en ny patch inför julledigheten för att locka mer folk. Lägg dessutom till alla buggar (skjuta när man deffar, tabba ut och in och se genom smoke m.m.), så verkar det ännu mer troligt att så var fallet.

Angående FPS'en så har jag också märkt av en grov försämring. Jag låg tidigare stabilt runt 200-250. Nu är jag nere på 120-150. Nog för att de tabba sig med att radera folks inställningar, men nu när jag återställt allt, är det fortfarande låg FPS. Någon som har något hum om vad som hänt?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Revolvern var det mest obalanserade och korkade jag varit med om. De måste verkligen ha haft bråttom med att få ut en ny patch inför julledigheten för att locka mer folk. Lägg dessutom till alla buggar (skjuta när man deffar, tabba ut och in och se genom smoke m.m.), så verkar det ännu mer troligt att så var fallet.

Angående FPS'en så har jag också märkt av en grov försämring. Jag låg tidigare stabilt runt 200-250. Nu är jag nere på 120-150. Nog för att de tabba sig med att radera folks inställningar, men nu när jag återställt allt, är det fortfarande låg FPS. Någon som har något hum om vad som hänt?


Jag har gått igenom alla mina inställningar nu. Fick ändra sjukt mycket saker som egentligen inte ska behöva ändras för att ens få tillbaka min förra (mycket låga) fps.
Dom har ändrat några grafikdetaljer i spelet i senaste patchen, fråga mig INTE varför. Totalt meningslöst.
Sjukt många som kommer sluta spela för att deras datorer inte pallar.
 

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Tänkte kolla om ni sitter på något Teamspeak, Vent, Mumb eller Skype. Om ni inte har det kan ni få tillgång till min om ni behöver.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Ingen som lirar 1.6 ? Har CS : GO också men inte riktigt kommit in i det

Rätt dött där. Tog ett tag för mig att komms in i de nya mechanics också. Men bara att nöta. Nu har man 3-5 global konton :D

Fast nu har jag nästan lagt ner "periodare" dock är det nu man borde spela när dem balanserat rankingsystemet.

Ös på
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Jo tack. Från GE till DMG efter 2 förluster

Sry to say. But u might earn it?;)
Skämt åsido. Dem har gjort om spektrat för ranksen. Samt gått in mer på individuell skill med kda/poäng/mvp osv. Så du inte ska kunna bli boostad :) innan kunde alla bli Ge om du hade polare som vann matcherna.

Sen, om du fick inaktiv (ranken försvann) nu under omställningen. Sä backar man automatisk 4ranks. Hände ett av mina konton och flera polares :) annars är jag kycket positiv till denna ändring.
 

Oyster

Omega
Sry to say. But u might earn it?;)
Skämt åsido. Dem har gjort om spektrat för ranksen. Samt gått in mer på individuell skill med kda/poäng/mvp osv. Så du inte ska kunna bli boostad :) innan kunde alla bli Ge om du hade polare som vann matcherna.

Sen, om du fick inaktiv (ranken försvann) nu under omställningen. Sä backar man automatisk 4ranks. Hände ett av mina konton och flera polares :) annars är jag kycket positiv till denna ändring.

Absolut är det så! Nu när jag möter supremes så åker vi på däng :banghead: Jo, det hände mig med på ett annat konto
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
XwEN0Ez.png
Denna förklarar rätt väl
 

azcii

Patek
2-Faktor
Rätt dött där. Tog ett tag för mig att komms in i de nya mechanics också. Men bara att nöta. Nu har man 3-5 global konton :D

Fast nu har jag nästan lagt ner "periodare" dock är det nu man borde spela när dem balanserat rankingsystemet.

Ös på
Får väl försöka komma in i det då... Jag fattar typ ingenting av nya matchsystemet, går bara in på "Find game" och hamnar på någon random server med massa ryssar. Brukar ni lira på specifika servrar?
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Får väl försöka komma in i det då... Jag fattar typ ingenting av nya matchsystemet, går bara in på "Find game" och hamnar på någon random server med massa ryssar. Brukar ni lira på specifika servrar?
Jag kör alltid matchmaking "rankat" med minst 2 premades. Så man kan hålla någon sorts kommunikation..

Annars rekommenderar jag att köra deathmatch på alla kartor för att lära sig mapsen och komma in i rekyl mm. Så provar du så mkt olika vapen du kan. Sen skaffar du dig några premades. Förslagsvis härifrån denns grupp. Och spelar riktiga rankade matcher :)
 

sveol

Cartier
Ingen som fortfarande är nova 1 och vill lira? Alla jag addat från ks är minst lem. Sluta spela nyktra!
 
Topp