Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Spitfire UTC Fliegeruhr, ref 3251

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av RobertD, 13 mars 2014.

1. RobertD
    Trådstartare

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Rensar i lådan för att göra utrymme för nya inköp.

Klockan är från 2005 och köpt i Hongkong och jag köpte den av den första ägaren i november förra året.

Den är servad hos Krons Ur 2009 och i mars 2013. Tyvärr har jag inget servicekvitto, men jag har varit inne på Krons och de bekräftade att den är servad i mars genom att kolla på serienumret i sin databas, och blir det affär kan vi självklart ses på Krons så får de bekräfta det igen.

Klockan går bra och det är ju även garanti kvar på den senaste servicen. Det är fullset med samtliga boxar och certifikat. Skicket är bra bruksskick, med sedvanliga hairlines och enstaka dings. Min bedömning är att det inte finns något som inte skulle gå att polera bort, om den nya ägaren så vill.

Notera att klockan kommer med både original croco och original länk. Länken är köpt senare än klockan och är i väldigt bra skick.

u8uzeha6.jpg

qamy3a7y.jpg

Photo.jpg

Här ligger fler bilder: https://www.dropbox.com/sh/xo62j5ohye7zrwo/_4FiV6D089/Klockor/Spitfire
    Finns även några bilder i den gamla annonsen: http://klocksnack.se/threads/prisbump-2-x-iwc-vintage-aquatimer-spitfire-utc-fliegeruhr.19349/

Priset är 25 000:-
    (Vid snabb och smidig affär - tex f2f i Stockholm - finns det möjlighet att pruta lite, dock inga skambud.)

Tack för annonsplatsen!

/Robert

calzone, MrPlow, Jakobb och 6 andra gillar detta.
  2. RobertD
    Trådstartare

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Bumpar och tillägger att jag även kan tänka mig att byta mot något kul. (Företrädesvis något med GMT-funktion, men det är inte ett krav.)

Kom med spännande förslag! Lite pengar upp eller ner är inga problem.

MKRGG gillar detta.
  3. RobertD
    Trådstartare

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har mätt tidsavvikelsen åt en spekulant och kan rapportera att den går ca + 1 s/d.

RobinW gillar detta.
  4. RobertD
    Trådstartare

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Nu ligger klockan på blocket också. Hugg den här istället till ett mycket bättre pris!

5. RobertD
    Trådstartare

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Är i fjällen och sänker den här till 23'! Och det är banne mig "sista priset, @Compis". ;) Slå till nu, på lördag är jag hemma igen och då höjer jag (kanske) priset.

Sjöö Sandström Royal Straps