• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Spontanshopping - armband?

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hann inte så långt på Londons gator innan denna införskaffades. Typ dress-beater tänker jag mig som användningsområde. Bandet alligator men gillar det inte - för sladrigt. Vad ska jag välja till tycker ni?
Vet inte om det är tillåtet, kanske gråzon. Men jag vill gärna ha bandtips...
Trevlig helg
image.jpg
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Stilig longines! Jag skulle nog ha satsat på ett band i stil med det som sitter på! Ser bra ut, synd att det är sladdrigt...
 

JayJay

Rolex
Hann inte så långt på Londons gator innan denna införskaffades. Typ dress-beater tänker jag mig som användningsområde. Bandet alligator men gillar det inte - för sladrigt. Vad ska jag välja till tycker ni?
Vet inte om det är tillåtet, kanske gråzon. Men jag vill gärna ha bandtips...
Trevlig helg
image.jpg
Ett brunt skinnband... men definitivt utan kontrastsöm!
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Håller med @JayJay , ser skulle passa fint med ett brunt band. Kanske ett svart läderband utan kontrastsöm? Det ger ju ändå en stilig touch anser jag.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Nej då - ingen kopia. Flagship heter den, nyproduktion och original. Tack för alla tips - riktigt många bra...
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Nej då - ingen kopia. Flagship heter den, nyproduktion och original. Tack för alla tips - riktigt många bra...
Klockan du köpt ser tyvärr ut att vara en nytillverkad kopia, så här ska originalet se ut: http://www.longines.com/#!/watches/heritage-collection/l4-795-4-78-2
Boetten på din klocka har för mjuka kanter, glasringen är annorlunda och täcker nästan texten "swiss", visarna är för korta och har fel form, indexen vid 5, 10, 20, 25, 35, 40, 50 och 55 är för korta.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hm - märkligt. Köpt av en officiell AD på fina gatan - får väl kolla men skulle förvåna mig mycket... Tack för inspelet.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Klockan du köpt ser tyvärr ut att vara en nytillverkad kopia, så här ska originalet se ut: http://www.longines.com/#!/watches/heritage-collection/l4-795-4-78-2
Boetten på din klocka har för mjuka kanter, glasringen är annorlunda och täcker nästan texten "swiss", visarna är för korta och har fel form, indexen vid 5, 10, 20, 25, 35, 40, 50 och 55 är för korta.
Ja, det jag reagerade på var ringen kring tavlan under glaset (vad den nu heter) såg lustig ut.

@Airbus , köpte du den ny eller beg hos AD? Väl värt att kolla upp den noggrant. Be dem öppna upp den i värsta fall. Titta på nätet hur verket skall se ut.
 
Senast ändrad:

Biffbert

Cartier
Kan ju vara skum vinkel som förvränger det hela, upp med fler bilder vettja :)
Bandet ser för övrigt fruktansvärt sladdrigt ut
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Hm - märkligt. Köpt av en officiell AD på fina gatan - får väl kolla men skulle förvåna mig mycket... Tack för inspelet.
Ok, då är ju allt lugnt. Ville bara vara hygglig och tipsa om att klockan inte ser ut som på Longines hemsida så att du kunde gå tillbaka till säljaren om den inte var köpt hos en AD. De kanske släppt olika generationer av Heritage Flagship som ser annorlunda ut.
 
Topp