Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Spontanshopping - armband?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Airbus, 4 september 2015.

1. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Hann inte så långt på Londons gator innan denna införskaffades. Typ dress-beater tänker jag mig som användningsområde. Bandet alligator men gillar det inte - för sladrigt. Vad ska jag välja till tycker ni?
    Vet inte om det är tillåtet, kanske gråzon. Men jag vill gärna ha bandtips...
    Trevlig helg image.jpg

Jakobb gillar detta.
  2. Jonulf

Jonulf Biskop

Från:
    Stockholm
    Stilig longines! Jag skulle nog ha satsat på ett band i stil med det som sitter på! Ser bra ut, synd att det är sladdrigt...

3. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Ett perlon skulle säkert passa, i exempelvis brunt eller blått. Eller båda, för variationens skull!

4. JayJay

JayJay Biskop

Ett brunt skinnband... men definitivt utan kontrastsöm!

5. Bjoerlin76

Bjoerlin76 Biskop

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Röd-brunt skinnband, liknande det du har nu, skulle sitta perfekt. Fan vad snyggt det skulle vara!

6. DrSbaitso

DrSbaitso Friends of KS

Från:
    Uppsala
    Testa ödla?

Wozzor och Rozzy gillar detta.
  7. CCB

CCB Friends of KS

Från:
    Helsingborg
    Håller med @JayJay , ser skulle passa fint med ett brunt band. Kanske ett svart läderband utan kontrastsöm? Det ger ju ändå en stilig touch anser jag.

8. TorNet

TorNet Friends of KS

Nej, kopior är inte tillåtet på forumet.

9. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag är också inne på ödla, kan bli snyggt med brunt till guldindex och visare.
    image.jpg

Välj kanske ett ljusare brunt band när du har stålboett. Inspirationsbilder;
    image.jpg image.jpg

tgofswe, Biffbert och DrSbaitso gillar detta.
  10. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Är den inte riktig? Visserligen aldrig sett en Flagship med den datumplaceringen. Och tavlan och visare är väldigt fina för sin ålder?

11. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Nej då - ingen kopia. Flagship heter den, nyproduktion och original. Tack för alla tips - riktigt många bra...

12. TorNet

TorNet Friends of KS

Klockan du köpt ser tyvärr ut att vara en nytillverkad kopia, så här ska originalet se ut: http://www.longines.com/#!/watches/heritage-collection/l4-795-4-78-2
    Boetten på din klocka har för mjuka kanter, glasringen är annorlunda och täcker nästan texten "swiss", visarna är för korta och har fel form, indexen vid 5, 10, 20, 25, 35, 40, 50 och 55 är för korta.

Rozzy gillar detta.
  13. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
  14. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Hm - märkligt. Köpt av en officiell AD på fina gatan - får väl kolla men skulle förvåna mig mycket... Tack för inspelet.

15. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ja, det jag reagerade på var ringen kring tavlan under glaset (vad den nu heter) såg lustig ut.

@Airbus , köpte du den ny eller beg hos AD? Väl värt att kolla upp den noggrant. Be dem öppna upp den i värsta fall. Titta på nätet hur verket skall se ut.

Senast ändrad: 4 september 2015
  16. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Denna bild är från Krons - ser exakt ut som min... image.jpg

17. Biffbert

Biffbert Friends of KS

Kan ju vara skum vinkel som förvränger det hela, upp med fler bilder vettja :)
    Bandet ser för övrigt fruktansvärt sladdrigt ut

18. TorNet

TorNet Friends of KS

Ok, då är ju allt lugnt. Ville bara vara hygglig och tipsa om att klockan inte ser ut som på Longines hemsida så att du kunde gå tillbaka till säljaren om den inte var köpt hos en AD. De kanske släppt olika generationer av Heritage Flagship som ser annorlunda ut.

NiklasArvid gillar detta.
  19. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Mårtenssons ur Brookfield