Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

spoon oval

Diskussion i 'Diskussion' startad av bjarneus, 6 mars 2015.

1. bjarneus
    Trådstartare

bjarneus Torpare

Från:
    Göteborg
    Hej
    Newbie på forumet... med ett tickande intresse av ur i alla former... har ett tjugotal klockor nytt o vintage samt en del nos... allt från swatch till longines o omega... inga super dyra ännu... till saken ... köpte Spoon ovalt ur som lockade endast för den coola designen... någon som vet något om detta märke... bild kommer asap

Mvh
    bjarneus

2. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hej och välkommen! Aldrig hört talas om men om jag googlar så kommer det bara upp skedar?:bored:

bjarneus gillar detta.
  3. obiwan

obiwan Borgare

Från:
    Söderut
    Kan det vara något liknande den på bilden ? Det är en av mina AKA Alba ur.
    AKA Alba är ett Seiko ägt märke som såldes i Asien i ett försök att nå ut till yngre kunder.
    Pulsar Spoon, som jag antar att du har, är också Seiko ägt och har klockor som ser
    exakt likadana ut. På Pulsar klockorna står det Spoon på det ställe det står AKA på min
    samt Pulsar där det står Alba. :) Aka Alba Oval 1.JPG

Denke gillar detta.
  4. bjarneus
    Trådstartare

bjarneus Torpare

Från:
    Göteborg
    Yes Tack ... precis en sådan är det.... gött.... visste väl att deta är rätt plats för mig... gillade verkligen form o looks på klockan.. ett hyfsat ur då kanske ... seiko är ju ok bruksklocka. .. köpte på loppis/typ auktion.. 130 sek...

obiwan gillar detta.
  5. obiwan

obiwan Borgare

Från:
    Söderut
    Det roliga är att det finns flera olika boett former samt olika färger på urtavlan och på länken.
    Bifogar bild på 3 olika boett former men samma färg. Aka Alba Yellow 1.JPG

6. bjarneus
    Trådstartare

bjarneus Torpare

Från:
    Göteborg
    Skit snygga tycker jag ... har fått en del kommentarer p.g.a den lite ovanlig formen.. är ju alltid kul. Man får tacka för snabb feedback..

7. Syven

Syven Friends of KS

Har haft en spoon för länge länge sen!

Hum, undrar om den går att hitta i någon låda...

8. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm

Ni som har koll på Alba, visst finns det några specifika modeller som har lite kultstatus (hatar egentligen det uttrycket...) och som brukar dyka upp på SCWF lite då och då bland Seiko-fantasterna. Nån mil issued modell eller nåt. Eller har jag fått det om bakfoten?

Mårtenssons ur Brookfield