• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sport och klockor!

Donkii

Boushh
2-Faktor
Grym klocka med mycket intressanta och roliga funktioner!

suunto_68991.jpg
 

carlanton

Audemars
Symboliserar denna bild att du vandrar i bergen eller klippklättrar?
Klippklättring måste var den värsta sporten för klockor. Om jag skall ut på en klättretur tar jag på min höjd på mig en Swatch eller min gamla Suunto, men allra oftast tar jag av mig klockan helt om det är en ansträngande led. Det är trist att förstöra även ett armband, spänne, boett eller glas även på en plastklocka.
När jag utövar alpinism i olika former (typ bergsbestigning) är det däremot viktigt att ha klocka och då är det alltid Suunton som följer med. Här hade en Explorer fungerat, men jag behöver larmfunktion, barometer, höjdmätning etc. som finns i Suunton.
Här min och frugans (kan ni gissa vems som är vems? ;)) ;


In action!


Jag skulle aldrig heller klättra med klocka. Idiotiskt dels för att den kommer repas, dels för att det blir ett helvete om man fastnar i en handjam eller på något sätt skadar handen. Vill inte ens tänka på vad som skulle hända om man bröt handleden med en stållänk runt den... Ibland följer klockan med i ryggsäcken och ibland stannar den i bilen.

1175160_512123915530614_359363865_n.jpg
 

Emil

Cartier
1300 meter över havet, bilden är tagen i kaffedalen på vägen upp till keb.
8ljZTt7.jpg


Övernattningen som var många grader under nollan på hög höjd.
ziUpJKs.jpg

Här är Sveriges högsta topp, även om man skulle kunna tro att bilden är tagen utanför närmsta skridskohall!
VUHNOGG.jpg
 

Fredrik A

Omega
Kör också en Suunto Ambit2 till löpning , cykel och simning. Som reserv har jag en Garmin 610 Forerunner.
Väntar på Garmin skall släppa sin 620 ForeRunner med massa nya nördiga funktioner och analyser :rolleyes:
pd-03-lg.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Härliga bilder i tråden. Har inget att bjuda igen med... Men kan rapportera att Solna klättercenter bjuder på nöje, ett och annat skrapsår och skön träningsvärk. :D

A
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Börjar likna en fotosida, lite väl mycket OT kanske, men hojta till om det räcker! Lite bilder som jag har liggandes på jobbdatorn... :)

På väg upp mot Monte Rosa i soluppgången, i bakgrunden Matterhorn (vinterbestigning).
0UVwOd2.jpg


Mere de Glace, Chamonix. Suunto Vector givetvis på! (sommar)
c74BitL.jpg


Parrotspitze, Schweiz, sommarbestigning. Frugan i förgrunden.
gGGGgNS.jpg

1ZGnWks.jpg


Storulvån, Sverige! (Vinter så klart)
Qvczz9U.jpg

UhB2N6U.jpg

FWaDEGR.jpg

u2W2AAT.jpg

Engelberg, Schweiz
OP1js3a.jpg

EmrYz71.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
För att återgå till klockor, så hur fina dykarklockor än är (min
favorittyp av klockor), de dykarklockor jag verkligen dyker med har varit
Citizen Aqualand (som jag köpte ny 1994 för min första lön efter skolan) som senaste tiden ersatts av en riktig dykdator Suunto
D6. Aqualanden fungerar inget vidare sedan batteribyte inför dykningar i Indonesien,
men plattfot har lovat att ta en titt på den!
SytXMKr.jpg


Jag vill gärna dock ta min PO eller annan klocka på
andra handen som backup, så att de får känna på lite djup. Jag är ingen
stordykare, men försöker passa på när jag är ute och reser. Kallt vatten i
Kanada eller varmt som här i Thailand.
2i8qSov.jpg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Förrutom skogspromenader har min Certina inte räkat ut för något värre än någon löprunda an har glömt att slänga av den på.

Dock har jag tänkt att inom kort köpa en dedikerad löparklocka, för att slippa dras med mobilen för statistik.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Nyss hemkommen från en fin cykeltur i det vackra och milda (fast blåsiga!) novembervädret.
Klockan jag använder är en gammal Polar S625x monterad på styret med cykel och kadens moduler.
g42uUfp.jpg
 

Omega

Omega
Symboliserar denna bild att du vandrar i bergen eller klippklättrar?
Klippklättring måste var den värsta sporten för klockor. Om jag skall ut på en klättretur tar jag på min höjd på mig en Swatch eller min gamla Suunto, men allra oftast tar jag av mig klockan helt om det är en ansträngande led. Det är trist att förstöra även ett armband, spänne, boett eller glas även på en plastklocka.
När jag utövar alpinism i olika former (typ bergsbestigning) är det däremot viktigt att ha klocka och då är det alltid Suunton som följer med. Här hade en Explorer fungerat, men jag behöver larmfunktion, barometer, höjdmätning etc. som finns i Suunton.
Här min och frugans (kan ni gissa vems som är vems? ;)) ;
bild-22.jpg


In action!
scan0010.jpg
Men... nedre bilden bara skriker ju Explorer I!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Nyss hemkommen från en fin cykeltur i det vackra och milda (fast blåsiga!) novembervädret.
Klockan jag använder är en gammal Polar S625x monterad på styret med cykel och kadens moduler.
g42uUfp.jpg
Konstaterade att cykel hade funkat fint idag. Blev långpass med apostlahästarna i stället. Löpning alltså. Skön känsla när det flyter på fint, som idag. I vackert väder dessutom. Inga bilder från själva löpturen, men den här känns kanske relevant ändå:

ExIIblkWSinPocket.jpg


A
 

alfons

Cartier
Hej,
För att slippa skapa en helt ny tråd för min fråga så passar jag på att ställa den här. Fick idag en Swatch som är vattentät till 3Bar. Jag ser ju själva batteriet sticka ut på baksidan, törs man bada och duscha med denna, eller ska den få ligga på det torra?

Tacksam för svar,
 
Topp