• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sportar ni er klocka utanpå jackan?

Sätter du klockan över jackan vintertid?


  • Totala väljare
    215

Chrisse

Patek
2-Faktor
Kör alltid klockan utanför, här handskarna

image.jpeg
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Haha, ni får ju köpa en sådan här jacka (inkl. skidbrillor på luvan), då vet ni alltid vad klockan är iaf:
tumblr_mggrpdFRBX1ri29iho1_1280.jpg

jamies008.jpg

Stulna bilder.
Hittade en reklambild:
c-p-company-rust-watch-viewer-goggle-jacket-product-3-3178691-989186099.jpeg


Verkar även finnas som tröja:
1394013823-85260500.jpg
Ang. den röda jackan är det ett samarbete mellan CP Company och JLC. Där Reverso är klockan som CP har tagit inspiration av.
Jackan går att vända ut och in, och watch viewer'n är fyrkantig istället för rund. Även JLC släppte en Reverso där man hade CP's logga graverat på baksidan.

Sen tycker jag att CP Company har tappat allt sedan SPW sålde det.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Brukar ha klockan utanpå jackan när jag springer och har ett velcroband till Speedyn omifallatt det vankas rymdpromenader i framtiden. Annars... Nej
Men från och med nu så får man väl utgå ifrån att alla man ser med klockan utanpå är KSare, eller modelejon... eller rymt från psyket;)
 

SJ Smythe

Cartier
Visst är det väl nu som en av poängerna med natoband blir tydligare? Allt överskottsband som man annars viker undan är bra att ha om man ska sätta klockan utanpå jackan.
 

Geparden

Audemars
Självklart! Så fort det finns en rimlig anledning till det, även sommartid om vädret suger.

image.jpeg
Annars får man ju aldrig användning av förlängningar. :)
 
Senast ändrad:

Moorflax

Patek
2-Faktor
Gps-klockan sitter ju alltid utanpå kläderna vid löpturen. Så vid idrottsutövning eller mc-åka skulle det ju funka.
ALDRIG ANNARS!
 

MartinL

Omega
Svår balansgång. Pysslar men med någon extremsport eller motsvarande, typ klättrar berg, besöker poler eller kanske mc-åkning samt andra aktiviteter där det finns ett uppenbart behov som exempelvis kombon gps-klocka och löpning funkar det prima. På väg hem från julbordet utanpå ullrocken, glöm det.

Jag kör alltid min klocka i glipan mellan handske och jacka.
 

Bilagor

  • IMG_20160107_112229.jpg
    IMG_20160107_112229.jpg
    93.2 KB · Visningar: 48

pederr

Cartier
Aldrig, på skidjackan har jag snölås med tumgenomföring och då bär jag klockan utanpå det , men alltså under ytterdelen.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Skall jag vara ute länge och det är snorkallt så kan det hända att jag sätter klockan utanpå underställströjan.. Räknas det?
 
Topp