• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sportar ni er klocka utanpå jackan?

Sätter du klockan över jackan vintertid?


  • Totala väljare
    215

månljus

Panerai
Nej, aldrig. Har aldrig sett någon ha det heller. Har klockan under rocken/jackan och drar bara upp ärmen när jag vill kolla tiden.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Enda gången jag bär klockan utanpå är vid dykning. Här från i våras, dykning i Atlanten utanför Kanarieholmarna. Klocka Bulgari Diagono SD42S
image.jpeg
image.jpeg
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Har alltid min Garmin GPS-klocka utanpå på löpturer. Men det har inte hänt och kommer aldrig att hända med någon annan klocka!
 

Point Blank

Cartier
Nog för att jag har blivit beskylld att stirra ovanligt mycket på min klocka i vanliga fall så skulle jag dra mig för att ha den utanpå en jacka utan en väldigt god anledning, t.ex. någon form av träning, fysisk aktivitet eller militär aktivitet.
 

JKanon

Omega
Möjligtvis så endast det yttersta lagret täcker eller ovanpå snölåset när jag åker skidor eller liknande, aldrig helt utanpå jackan. Förutom när jag dyker förstås – om det nu räknas
 

paradis

Audemars
Har aldrig haft, kommer inte ha , klockan ovanpå jackan. Visar gärna upp min klocka , tex. drar upp lite tröjan så klockan ( Rolex ) syns när jag sitter på någon cafeteria . Räknar klockan som ett Herr smycke .Är faktiskt inte ensam heller om det , andra som har fina klockor visar dom också . Om jag inte skulle visa den, då kan jag lika gärna, ta av den , ock stoppa den i innerficka på jackan, bara ta ut ibland för att se tiden....
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Varför?
Måste du veta vad klockan är konstant?
I fallet med skidåkning så är det ju lite samma argument som klocka vs mobil. Visst det går att ha den under alla lager men med hanskar på blir det betydligt meckigare att få fram tiden än att bara kunna vrida på handleden.
 

MrPlow

Rolex
När jag körde RIB hade jag klockan utanpå torrdräkten, på muffen. Var precis lika cool som jag kände mig! ;)
268871_10150223784396447_8040373_n.jpg
 
Senast ändrad:

Gurgel

Cartier
Från förra veckan i Hemsedal. Sitter alltså utanpå "innerärmen" men syntes inte då handsken drogs över hela kalaset. Kan tillägga att jag var den enda i sällskapet som hade koll på tiden utan att behöva klä av mig hälften av kläderna alt riskera att tappa ned mobilen från liften.
image.jpeg
 

Alligatorn

Cartier
Ja du kommer inte vinna pris för årets bäst klädda man. ;)
Vem behöver sånt, jag ser ju svintuff ut ;)
Varför?
Måste du veta vad klockan är konstant?
Nej, men när jag väl vill veta så är det jäkligt smidigt. Kul också om man vill se hur lång tid det tar upp /ner också :)
Nickl ger svar på tal! :)
I fallet med skidåkning så är det ju lite samma argument som klocka vs mobil. Visst det går att ha den under alla lager men med hanskar på blir det betydligt meckigare att få fram tiden än att bara kunna vrida på handleden.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
I fallet med skidåkning så är det ju lite samma argument som klocka vs mobil. Visst det går att ha den under alla lager men med hanskar på blir det betydligt meckigare att få fram tiden än att bara kunna vrida på handleden.
Vem behöver sånt, jag ser ju svintuff ut ;)

Nej, men när jag väl vill veta så är det jäkligt smidigt. Kul också om man vill se hur lång tid det tar upp /ner också :)
Nickl ger svar på tal! :)
antar att ni är på semester...vi ör olika men tiden har inte så stor betydelse för mig i vart fall.

Visst om man vill ta tid att på snabbast sätt ta sig ner för backen....
 
Topp