• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sportdressare...

...är ett uttryck som jag ofta använder för lite större klockor som ger både ett dressat men ändå sportigt intryck...

Jag klär mig inte så att jag tycker jag passar med en riktigt riktigt dressare och då blir en 'sportdressare' ett bra alternativ, en sportdressare ska funka med shorts och T-Shirt men oxå med kavaj osv+...
'
För mig är en sportdressare:

Runt 40mm (39-42)
Vanligtvis på kroko eller läder (dock inte Ammo liknande och vanligtvis inte länk)

IWC Portuguese
iwc-IW371447_MED.jpg


Speedy PRO på kroko
5757950798_d20ab937b2_b.jpg


Longines Legend Diver
Longines-Legend-Diver.jpg


PP AquaNaut
20121004_121116.jpg


Hublot Classic Fusion
hublot+wristshot+calssic+f.jpg


Rolex Daytona på kroko...
ben-hwang-daytona.jpg


JLC -Master Control, njaa kanske pg storleken...
original.jpg


Fyll på med vilka ni tycker kvalar in....
 

JayJay

Rolex
Enligt mina personliga kriterier ska en sportdressare vara möjlig att bada med d v s minst 100m WR. Gillar min Sinn 556i. En annan favorit i segmentet är IWC 3239... mums!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
DJ är väl annars en klassisk sk sportdressare. Dock går den bort pga storleken du nämner.

Känns som att du faktiskt skulle kunna bära upp en GMT Rootbeer. Så det får bli mitt tips till dig masterkiller
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fast man kan väl inte ha en speedy på croco? Det är ju jättesynd. Det blir ju en pucko-dressare…eller nåt... :D
 

Chattras

Cartier
Jag kör en Classic Fusion i 45mm och denna känns rätt sport-dressig. Dock har jag mer eller mindre bestämt mig för att den får lämna plats för en planerad Rootbeer.
Ch79D6u.jpg
 
Topp