• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sportig klocka, max ~50k

Hallå,

Söker en sportig klocka för någonstans kring 50k. Jag har kikat på Omega Planet Ocean men tycker de är en aning för höga. Kikade även på Rolex GMT, men fick intrycket av att de var så fyrkantiga och tog upp så mycket yta på handleden (trots 40mm), kändes väldigt osmakligt. Men man kanske vänjer sig vid det, vad vet jag.

Tar gärna emot tips och inspiration! Mina krav är inte många, men ser gärna att det iaf är på en stållänk.

Tack på förhand!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
image.jpg
Tudor Black Bay Blue, look no further !
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Definitionen sportig kan ju se lite annorlunda ut. Vissa tänker på dykare med gummiband.
Omega Aqua Terra "skyfall" eller Rolex DJ 116200 på Oysterlänk? Sport/dressare som är lite mindre. Måste du köpa nytt?
 
Definitionen sportig kan ju se lite annorlunda ut. Vissa tänker på dykare med gummiband.
Omega Aqua Terra "skyfall" eller Rolex DJ 116200 på Oysterlänk? Sport/dressare som är lite mindre. Måste du köpa nytt?
Alla förslag är välkomna egentligen, som du säger, det är subjektivt vad man tycker. Jag söker främst inspiration. Var taggad på Rolex GMT men blev besviken på passformen så nu vet jag inte längre vad jag vill ha.

Ogillar Aqua Terran, ägt en sådan och sedan sålt den igen.
 

Oniel

Panerai
blancpain fifty fathoms? vet inte vad en ny går på men på chrono24 kan du få tag i en runt 50k, dock begagnad. ska rätta mig själv och säga att det finns nya också för 50k på chrono24.
 

MånsT

Rolex
Om du var inne på Rolex GMT men inte gillar den senare blockiga boetten så är väl en begagnad ett alternativ. Har sett en del relativt moderna (safirglas, applicerade index, osv) för runt 50k. Dagens boett kom väl 2006 så kika på GMT:s innan dess.
 

Shadyboy

Cartier
Säljer en IWC Aquatimer som sitter fantastiskt på smalare handleder. Ta en titt på köp och sälj får du se bilder! Faller inte den i smaken är ju faktiskt Sjöö Sandströms Landsort worldtimer riktigt fin och snäppet billigare än 50kkr. :)
 

M.U

Rolex
IWC Ingy (som nämn ovan) eller Rolex Explorer II 16570, jag trivs extremt bra med min (svart urtavla)! Funkar bra till allt!
 

Norra

Panerai
Sprillans? Datejust. Funkar till allt.
Beggat hade jag tittat på en roligare Panerai, de sitter förvånansvärt bra på mina handleder á 16.75cm för att oftast vara 44mm..
 

joca

Patek
2-Faktor
Compiss summerar det bra samt de nyare referenserna om är sugen på rolex, du kommer inte bli besviken :)
 
Tack för alla tips!

Just Rolex Submariner/GMT osv tycker jag var för bulkiga i butik, de äldre kanske har en nättare boett. Men jag gillar hur 36mm datejust ser ut, får kika närmare på den i butik innan jag beslutar mig.

Tack alla! Har ni fler tips så kör på :)

Zenith verkar coolt, men verkar inte finnas nån som säljer de i skåneregionen?
 

Greven

Audemars
Kanske inte det mest unika förslaget, speciellt inte i detta forum, men varför inte satsa på en Omega Speedmaster? Tickar väl alla boxar och kan flippas vidare snabbare än du kan säga Omega.

Skärmavbild 2015-10-06 kl. 20.07.16.png
 

Starship

Cartier
Sportig på länk, då skulle i alla fall jag köpa en Aqua Terra med blå tavla. Extremt läcker. Co-axial. Glasbaksida. Du får dessutom lite pengar över att sporta för. (Snott bilden från the Internetz)
655626d1332075135-wiluekjk.jpg
 
Topp