• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sportklockor i guld från Patek?

Aquanaut och Nautilus i guld:

  • Känns lika naturlig som Björn Ranelids bränna.

  • Är naturligt steg för att man redan har Royal Oak i stål.

  • Är dyrare och därför bättre än stålvarianterna.

  • Är till för idioter med mer pengar än smak.

  • Är snyggare än stålvarianterna.

  • Är perfekt för den som redan har stålvarianterna.

  • Är inget alternativ.

  • Väljer vi bort till förmån för komplikationer.

  • Guld på sportklockor är löjligt.


Resultatet är endast synligt efter enkät.

marlun

Rolex
Jag är långt ifrån en Patek-fantast, men jag tycker att deras roséguld likt Rolex everose är för mörk. AP och VC har finare nyans på deras rosé. Gult guld är dock riktigt mysigt på Patek!
3700J:
IMG_5987.JPG


Förresten, Ranelid är boss!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
På läderband eller gummi tycker jag det är riktigt grymt med Nautilus eller Aquanaut i guld. Däremot en Nautilus med guldlänk blir för mycket och inte så mycket sport längre.
 

Oew

Rolex
En bekant till mig har en sådan fast i tvåton. Den är ganska tjock. Den blir inte så "Nautilusig". Jag gillar att 5711 och 5712 är tunna och nätta. Sorry för att jag inte håller mig till ämnet
IMG_1299.JPG
Den blå tavlan på TT är sjuk! Håller med om att de blir annorlunda från 5711/5712 men tycker den funkar riktigt bra för sig själv om man inte jämför den direkt!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Både PP Nautilus och AP RO tycker jag gör sig bäst som de var tänkta från början med integrerad länk, däremot som jag skrev tidigare så tycker jag de gör sig riktigt bra i guld på läder men orginalet är ändå stål så skalle säga att en i guld är något man skaffar när man redan har en Nautilus/ RO i stål.
 
Topp