Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Sportstålklocka under 10k

Diskussion i 'Diskussion' startad av andreas, 25 augusti 2013.

1. andreas
    Trådstartare

andreas Friends of KS

Jag är på jakt efter en lite billigare skjortärmskompatibel "sportstålklocka", gärna åt dykarhållet. Jag vill inte att det blir för litet så någonstans kring 41mm är nog lagom och så vill man ju kunna bada med den såklart.

Problemet är att jag inte hittar så mycket intressant.. Jag har tittat lite på Longines, Certina, Seiko osv. Har jag missat något uppenbart eller någon som har något bra tips? Tack på förhand.

2. seikoswede

seikoswede Borgare

3. fredtiger

fredtiger Stadsbo

Finns såklart mycket. Själv gillar jag Breitling Superocean (a17360) som du bör få för under 10000kr. Kanske någon/några tusenlappar till för en nyservad. Mycket klocka för pengarna IMO. 42mm i diam.

4. Per

Per Björklövens finest

Begagnad Omega 2254.50.00. :)

Går att hitta kring 10-12k med lite tur. Kan inte tänka mig bättre i det prisspannet.

Camo00, Icaras, Rozzy och 2 andra gillar detta.
  5. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Ett bra och billigt alternativ är Glycine Combat SUB, finns i några olika stilar! :)

Combat SUB
    Combat SUB Specials

Ilux och henk von helvete gillar detta.
  6. thewallin

thewallin Friends of KS

Från:
    Trelleborg
    Kanske en Tissot seastar 1000 nyare modellen från 2011. Finns med lite olika urtavlor, jag har svart tavla med blå detaljer och är nöjd med den. Den är 42 mm och funkar både som sport och kostym klocka, enligt min smak varjefall :) Finns även en större chrono modell men den är alldeles för stor med 47 eller 48 mm.

7. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Glycine Airman?

vonbahr, nifag och Andrew gillar detta.
  8. JohanHLM

JohanHLM Friends of KS

Denna kanske? ;)

vonbahr och easy rider gillar detta.
  9. Charles_

Charles_ Präst

Slå till på min Ball! :)

Underskattat märke.

10. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
  11. Köp en beggad Omega Seamaster Bondmodell...

12. RDFG

RDFG Stadsbo

Från:
    Värmland
  13. slimjim

slimjim Rösten från Bro

En cwc diver. Och en omega vintage dressare...

14. MAK

MAK Friends of KS

Du får nästan 3 tärnan för din budget
    43 mm som funkar till skjortan. Snygg på både nato och länk. ETA som tickar på.

ErikGBG gillar detta.
  15. fredtiger

fredtiger Stadsbo

Den där såg intressant ut, vad går de för och hur svåra är de att hitta?

16. MAK

MAK Friends of KS

Skulle tro att du kan hitta en för 3200-3500. Lägg ut en köpesförfrågan här på KS (och på TTT om du inte får napp här). För ett par år sedan var det värsta tärna-hypen på gamla TTT, så där borde du hitta en.

17. andreas
    Trådstartare

andreas Friends of KS

Tack för alla tips (och säljannonser). Jag ska kolla närmare på förslagen.

18. Sandkvist

Sandkvist Friends of KS

Eftersom att du kollat Certina antar jag att du sett DS Action Diver, går att få runt 5k och är dykarcertifierad enl iso6425. Mycket trevlig klocka, min sitter på armen på ett lädernato just nu!

Stefanweei gillar detta.
  19. andreas
    Trådstartare

andreas Friends of KS

Då ska vi se.

seikoswede: Jag har en soft spot för Sinn och har haft en 756 tidigare och har en U1a nu. Vilket dessvärre nog diskvalificerar alla Sinn nu. U1:an gör också att andra "tjockisdykare" där jag nog räknar in fredtiger's Bratte inte heller är aktuella.

Per: Ja, den där envisas med att dyka upp gång efter annan, möjligen försöker den säga mig någonting.

Vintage92, Denke: Glycine vet jag inte mycket om. Ser trevliga ut men verkar också vara relativt dyra. Vad det nu skulle innebära..

Aquaracer2: Mm, jag vet att många här håller den där högt, personligen måste jag nog säga att jag föredrar hydro conqest-varianterna även om jag tycker det är något som är lite off med dom.

Bond-Omegan har jag svårt för av nån anledning. Slutligen Sandkvist, visst har jag det och håller med, ser jättefin ut. Jag har aldrig haft den på och frågan om den är för yxig/stor/sportig för vad jag är på jakt efter.

Återigen, stort tack alla för input. Jag gräver vidare.

20. leben

leben El Patrón

21. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Glycine är inte så fruktansvärt dyra om man letar på rätt ställe. Går att nosa upp en ny Airman Base 22 för under 10k om man kollar runt lite. Dessutom är det ett riktigt bra märke med genuin historia och helt egen design (åtminstone gällande Airman-linjen). Rekommenderas varmt! :)

Här hittar du en bra översikt över historian bakom Glycine Airman: http://www.glycineairman.info

Mårtenssons ur Brookfield