Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ställa dag/datum, Seiko SNZG05

Diskussion i 'Diskussion' startad av Kejsaren, 3 mars 2014.

1. Kejsaren
    Trådstartare

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Hej Har införskaffat min första automatiska klocka, en SNZG05. Köpt här på KS av m8rt. Allt funkar bra, men jag kommer inte rikigt överens med inställningen för dag och datum. Hur jag än gör blir det inte bra. Först började den datumomställning vid 11 (inte 23 som man skulle vilja). Dagarna har både engelsk och romersk visning (samt en röd kvadrat för söndag(?)). Så till frågan, hur ställer man in datumen. Googlade lite, och på en diver bör man tydligen insy ställa om datumen mellan 8pm och 3 AM, men hur vet man om det är AM eller PM? Bifogar en bild. bild.JPG

2. john b

john b Präst

Ställ fram klockan 12 timmar bara. Sedan ställer du in datumet och dagen rätt. Välj språk på dagvisningen till något du gillar. Kommer funka och är lättare än du tror.

3. Minuteman

Minuteman Friends of KS

Ställ in Dag/datum till gårdagens, genom att dra ut kronan till första hacket. Vrid åt ena hållet för Dag, andra för datum.
    Sedan drar du ut kronan till andra hacket, och vrider fram tiden tills datum/dag skiftar till dagens. Då vet du att du är på förmiddagen. Justera sedan tiden rätt. Passera 12 med tillsvidare om det är eftermiddag när du justerar.
    Klart.

yonsson gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield