• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stål eller 2-tons DJ

Sond

Patek
Jag känner att allt mer energi riktas mot DJ. Det kan självklart ändras blixtsnabbt..;)

Jag har kommit fram till att jag vill ha dauphine hands vilket begränsar utbudet kraftigt. Sedan återstår då detta med tavla och boett... Tavlan ska vara ljus, silver eller vit. Från början har detta sökande varit inriktat på en enfärgad stålboett med slät ring. Men ibland hugger det till i hjärtat när jag ser en 2-tons. Jag har till och med sett någon med guldfärgad tavla som skulle kunna vara aktuell.

Jag känner på ett eller annat sätt att en 2-tons DJ signalerar gubbe eller beg. bilhandlare om ni hänger med i mina förvirrade tankegångar..:rolleyes:. Hur ser ni på 2-tons. Är de "finare" än stål, lika fina eller ett nedköp?

Ser framför mig att den ska bäras på lämpligt läder. Jag klickar inte alls med 2-tons länk. Om det anses som en högre skola i klockdesign så är det bara att erkänna att jag inte nått den nivån ännu..:happyhappy:
 

JayJay

Rolex
Fixar man att bära tvåton så är det coolt. Speciellt på läder. För egen del tror jag inte att jag skulle fixa det. Testa!
 

Sond

Patek
Och om, jag säger om, man ska gå på tvåton så funderar jag på detta med "guldtavla". Blir inte det lite konstigt..? Tavla, ring och krona i guld men boett i stål. Fungerar det..? Jag såg en tvåtons med vit/silvertavla och guldstavindex. Den var fin.

Jag drar ju åt stål. Och det verkar jag ju inte vara ensam om.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
De flesta trivs väl bäst i helstål men det beror lite på vad du skall varva den med. Har man tex en explorer I redan är det lite dumt att köpa en i helstål tycker jag. Då kan det bryta av fint med TT. Guldtavlor får dem att se äldst och gubbigast ut. Jag tycker du skall testa helt enkelt. En kul detalj med TT är att de nya kostar 83'...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Stål alla dagar i veckan och två gånger på söndag.

Har aldrig blivit kompis med jubilee-länken och älskar oyster-länken. Har även svårt för romerska tavlor, stavindex är mkt snyggare.

Men beror på vad man redan har i lådan. Har du en med oyster så kan jubilee ge lite omväxling etc
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Som Aurum säger så kan det inte bli mycket snyggare. Guldtavla, romerska index och räfflad ring. Din för ynka 73k hos billigaste gråhandlare. :)

rolex-datejust-116233_20_LRG.jpg
 

Sond

Patek
Det finns två typer av dauphine hands. Här några exempel på de jag gillar:
DSC01006_zps1663fc09jpgoriginal.jpeg

XXX_30_1359953218_1-02.jpg

IMG_1702.jpg

images-7.jpeg

ny-1.jpg

Den sista tror jag ägs av forummedlem.

Här två exempel på dauphine som jag inte är ute efter:
2423670.jpg

images-6.jpeg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
TT vit/ljus tavla, och ett mysigt mockaband på det. Stål och motsvarande oysterlänk har man på dykarn, om man inte kör Nato.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
TT är ju lajbans.....hur många ss DJ bläddrar man inte förbi per dag.....även med stukade visare. Jag säger go TT om du hittar ett bra x.....däri ligger enligt mig utmaningen.....
 
Topp