• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stål eller Gummi på en AP Diver?

Stål eller Gummi?


  • Totala väljare
    69

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej,

I veckan (som varit en riktigt sjuk/rolig klock vecka) så kompletterade jag min AP diver med en stål länk.
För mig så blev det en "ny" klocka eftersom utseendet på klockan blev helt nytt, nu är det riktig tyngd på klockan med länken....

Gjorde en lite röstning för att höra i vilket utförande ni gillar klockan bäst. ;)

Lite bilder:

På gummi länk
image.jpg


image.jpg


image.jpg


På den nya stål länken

image.jpg


image.jpg


image.jpg


Mvh
Micke
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Den är cool på länk, men misstänker att den blir jäkligt tung.

I slutändan får jag nog säga gummi. (Man kan ju även sätta på gummit från vanliga offshore-modeller)
 
Grym klocka! Jag är inne i min stållänkperiod nu, så i min värld är stållänken ett vassare val, även om gummit funkar suveränt det med.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Svårt, bägge ser bra ut. Vill minnas att den var komfortabel på gummit.


Skickat från min Commodore 64
 
Dött lopp för mig - tycker den är riktigt riktigt vass både på länk och gummi. Målfotoseger för gummi om man ser till pris och smidighet - men länken är ju en av paradgrenarna för Oaksen.
Perfekt att ha båda helt enkelt!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tycker den gör sig bättre på gummi då matchar bra med kronorna och bezeln. Därmed inte sagt att den är ful på länk, tvärtom :)
 

16610

Patek
2-Faktor
Grym på både gummi och länk men jag röstar på länk! Hade varit kul att veta va den väger med länk på;)
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Gummi! Det blir mer sportigt
Köp en 15300 också så kan du ha en med RO med länk och en med gummi :)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jämt skägg, men det väger över på gummi.
Nä länk,
nä gummi......
Äh skit samma. Snyggt är det!
/j
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Coolt att det blir en helt annan klocka (ja, okej, nästan då...) beroende på vilket armband som sitter på. Skitsnygg på både gummi och länk men måste jag välja blir det länken.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Den är riktigt snygg på båda, men den länken är så fet och cool så måste rösta länk i detta fall! :D
 

lex

Omega
Grymt snygg på både gummi och länk.
Men länken ser så mäktig ut så jag säger länk :)
 
Topp