• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stållänk ?

rogart-63

Patek
Vad kallar man en stållänk som ser ut som en vanlig länk men har fjädrande länkbitar ?.Fick en sådan med en klocka och gillar iden och utseendet
 

rogart-63

Patek
Ser ut så här ihop

sGQXuGA.jpg


Och så här lite utsträckt .

tYXZizc.jpg


Ett flex eller stretch har det nåt spänne som detta .
 

rogart-63

Patek
Ja det står Best quality stainless steel .det är nog ingen Rolex länk . Ser när jag kollar på den att den är brutalt kortad i ena änden . Vilket är synd . Tack så mycket alla för hjälpen .Har man lärt sig nåt nytt idag oxå .Men ska se om jag hittar nåt liknande på bukten .
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja det står Best quality stainless steel .det är nog ingen Rolex länk . Ser när jag kollar på den att den är brutalt kortad i ena änden . Vilket är synd . Tack så mycket alla för hjälpen .Har man lärt sig nåt nytt idag oxå .Men ska se om jag hittar nåt liknande på bukten .

Låter som att det är en lite modernare kinesisk kopia av de gamla Gay Freres-länkarna.
 
Topp