Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Står och hänger vid Rob E..

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ricrob, 15 april 2013.

1. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Rollen på "översyn", lunch med leben om en timme.. Förutom regn och rusk en ganska skön dag.. Är det ngn som är i närheten, så dunka ett pm eller ring (om du har mitt nr ;))!

2. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Will do indeed Master! Är inte kvar där just nu men kollar det när jag hämtar ut dinkan om 1-2 timmar!

Målarn gillar detta.
  3. Tack kompis!

Aquaracer2 gillar detta.
  4. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Var också där imorse och fick kanonbemötande av Therese. Ska få Daytonan värderad och hämtar den i eftermiddag.

Målarn och Aquaracer2 gillar detta.
  5. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Kan du be Daniel visa dig de tre bruna skinnband han föreslog mig och ge ett utlåtande?

6. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Ribrob hold your horses, jag och Porsan kommer dit troligen vid 4-5 tiden så dra inte dit för tidigt ;)

7. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Fanns ej i lager, ca 1 vecka levtid. Brydde mig inte om att fråga pris, då jag skjuter dig om du köper den ny! ;)

40 mm, cal 049, roterande bezel med ceramiska inlägg, 100 m wr, gummistrap. En perfekt klocka för dig Master, om du vill simma motsrtöms!

Min 16613 behövde lite packningsmasage, så den fick stanna en dag till.. Hoppas leben har sin på sig så jag kan stilla abstinensen! :D

8. P-A

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Det är en gått där snart. Har de något event inplanerat eller Får de slänga ihop något? ;)

9. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

@Målarn, sorry men jag har ett liv också! ;) På väg till skolan nu efter en trevlig lunch med leben, så vi får ses en annan gång!

@Spence, jag kollade på tot 5 band och har två givna vinnare med liten fördel på det ena men jag får inte till det med bilder så jag messar dig.

Måste lära mig det där med bilder igen.. Har en ny kärlek som satt på armen där inne!

leben gillar detta.
  10. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Gör så, tack!

11. leben

leben El Patrón

Trevlig lunch!

12. Förstår att det är levereranstid, dom är väl så sjukt populära att dom säljs direkt ;)

13. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

@leben; Mycket! Behövligt med lite terapisnack ibland :D

leben gillar detta.
  14. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

J
    Ja, hon sa precis det. De går åt som smör såhär inför sommaren! :p

15. leben

leben El Patrón

Du behövde bara se ljuset!

16. Nån som ska dit imorrn? Tänkte gå förbi och stressa dem lite, jag borde ju haft min nya i hand i detta nu ju! :)

17. JS

JS Friends of KS

Har Papa Spence övertalat dig att köpa en Patek?

18. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Ska ev hämta min i morgon om jag hinner, isf runt 13-13:30 men då är det bråttom.. Annars blir det på onsdag vid lunchtid och då hinner det lunchas också..mom det finns slantar kvar..? ;)

19. He wish ;)

20. Kan bli för sent för mig, tänkte dra in vid 11.

21. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Jahapp, då var det dags för en ny sväng till Rob E idag! Fick mess igår om att min pingla är klar:

Hur många urmakare MMS'ar bilder på tro!? ;)

Sist jag såg den här maskinen var jag bra svettig..

Härligt med en liten "vår-trimning" med genomgång och nya packningar, så man vet att den är badsäker i sommar! Allt såg Rolex ut i verket och så också, så nu behöver jag inte fundera på om den behöver servas heller på ett tag. Är det fler som brukar se till badklockorna innan sommaren?

Blir nog även att kela lite till med mitt nya hjärnspöke när jag ändå är där igen..

Ngn som ska dit idag efter lunch?

leben gillar detta.
  22. leben

leben El Patrón

Fan vilken snygg 16613 på den bilden, en helt annan lyster än din klocka :-D

Målarn gillar detta.
  23. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Just det, det är ju din! Det förklarar varför den såg så trött och sliten ut.. :p

24. leben

leben El Patrón

Kul att personalen samlades på Rob runt min klocka och sa att det var den snyggaste 16613 de någonsin har sett. De nämnde även att de hade ett riktigt lik inne på helrenovering just nu. Tror inte de visste att du var ägaren till den........:D

25. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Dom visste mycket väl vems det var och av ren respekt och hänsyn till din avundsjuka så var det så det lät.. När du stod med näsan i Rolexmontern byttes det blickar och hymlades med ögonen, ville inte säga ngt men nu var det du som började! :D

Mårtenssons ur Brookfield