• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stör mig vad är det för fel på folk

calzone

Vacheron
Fattar inte varför endel räknar dom 2 bitarna som sitter i claspen som bitar idiotiskt. En länk har 12 bitar PUNKT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


93150 rolex länk snackar vi alltså.
 

calzone

Vacheron
köpte en 93150 länk här på forumet faktiskt "nämner ingen" för ett tag sedan, Fick en bild mailad då med 9 bitar blev lite nervös att det var så lite bitar så frågade hur många bitar det var fick som svar att den är i full längd. Fick hem den så var det bara 9 bitar så fick bli återköp direkt det skapar ju problem för alla när folk inte är upplysta. Kunde han inte bara sagt det är det du ser på bilden som följer med etc åh gud !
 

Rivalen

Rolex
Jag är på din sida Seikoman. Detta är klockvärlden - inte den vanliga obegripliga världen - någon j-kla ordning har man rätt att begära i vår värld. :cool:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tolkar det dom att man räknar claspen som 2-3 länkar? Man måste ju vara rätt bakom flötet om man förväxlar ett spänne med länkbitar.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Jag tolkar det dom att man räknar claspen som 2-3 länkar? Man måste ju vara rätt bakom flötet om man förväxlar ett spänne med länkbitar.
Det sitter även två länkbitar bakom spännet där båda låses fast med sprintar i microjusteringen. Det finns alltså tolv bitar + dessa två.

5avahe8u.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Då var det ju inte så konstigt räknat av säljaren ändå... o_O
 
Topp