• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Större chock än mode / parfymklockor

TLåbbman

Omega
Det har ju varit lite diskussion ang sk parfymklockor senaste tiden och känslor har svallat. Jag har dock inte lagt mig i dessa diskussioner då jag inte bryr mig så mkt, kreti och pleti får köpa vad de vill.

Men något som jag chockas över, ja chockas. Det är när man ser män och kvinnor som uppenbarligen har både smak och verkar vara välbärgade. De har fin bil, exklusiva fina kläder, för sig som väluppfostrat folk men som sedan bär just de här sk parfymklockorna. Är inte det märkligt? Såg ett sånt par i dag på lunchrestaurangen.är just klockor så ointressant för den stora massan? :wideyed:


ja fast vänd på steken... jag går runt med rolexklocka och totalt utslitna adidaspjux å iron maiden t-shirt. Sko och modefetishisterna på skoforumet skulle säga samma sak om mig fast tvärtom.
 

David

Bödeln
Däremot finns det personer som ska ha det "bästa" och dyraste av allt. Har en i min bekantskapskrets som kör dyra bilar, dricker bara dyra viner, köper bara Bang & Olufsen eller Bose osv osv. Men på handleden sitter en Gant.

Precis här har du svaret. Den som ska ha det "bästa", och sedan köper B&O eller Bose, har helt enkelt noll koll.

Vederbörande har köpt den "bästa" klockan som fanns att köpa där hen vanligtvis handlar sina "bästa" kläder, då blir det en Gant. Noll koll.

Den "dyraste bilen" är för övrigt med all säkerhet en Mercedes, eller hur?

Och det "dyra vinet" är det dyraste som finns på Systembolaget?
 
Jag tror också det finns mentala barriärer. Jag har flera välbeställda i min närhet som aldrig tänkt tanken på att lägga mer än runt 5000 på en klocka. De ryggar definitivt tillbaka bara vid tanken på 10' för en klocka. 25' finns inte på kartan och 50' blir de smått provocerade av. Skulle man lägga lite tid på några av dem skulle de inom 6 månader köpa en ny Sub eller GMT.

Spot on... Jag är en sådan själv och jag har nu lett andra i fördärvet också.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag fattar inte hur folk med dyra klockor kan köra skitbilar, eller ännu värre, cykla!?

Allt är väl bara prioriteringar? Prioritera fram en bil också! :D
 

Daruvar

Cartier
Precis här har du svaret. Den som ska ha det "bästa", och sedan köper B&O eller Bose, har helt enkelt noll koll.

Vederbörande har köpt den "bästa" klockan som fanns att köpa där hen vanligtvis handlar sina "bästa" kläder, då blir det en Gant. Noll koll.

Den "dyraste bilen" är för övrigt med all säkerhet en Mercedes, eller hur?

Och det "dyra vinet" är det dyraste som finns på Systembolaget?
vinet är jag dålig på. Bilen är en Aston Martin Vantage. personen går på vad denne anser vara "dyrt" och har ingen koll på vad som egentligen är "dyrt"=bra
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag fattar inte hur folk med dyra klockor kan köra skitbilar, eller ännu värre, cykla!?

Allt är väl bara prioriteringar? Prioritera fram en bil också! :D

I hear you. Men jag har skjutit mig själv på bilfronten, bor i en bostadsrättsförening som inte har garage. Taxi är överlägset bästa transportlösningen för vardagsåkande.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Ja, men inte åker du vanlig pöbeltaxi väl? Limo ska de va! :banghead:


10534452_10152228871021933_8837381152615625728_n.jpg
 

Aubergine

Cartier
2-Faktor
tycker man ser mycket folk med klockor för 50k+ och inte har massor av lyxprodukter, åker en bil som kostar mindre än klockan, går runt i kläder av billigaste sorten. är väl typ samma sak som personen som köper all lyx men inte har den dyra klockan?
 

Hugii

Audemars
Blir mer chockad av folk som bär exklusiva ur utan att ha något klock intresse alls.

fast... varför ska man ha klockintresse om man vill bara ha fin "accessoar"? Ska alla som tar ett körkort ha ett bilintresse för att köpa en bil? :)

Det skulle vara nåt om det infördes som krav att alla som köper/äger/bär en exklusiv klocka måste vara "godkända" av KS. :) .. Lite som advokatsamfundet, typ :)
 
Topp